نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه از آغاز فعالیت رسمی نزدیک به ۸۰ تالار پذیرایی کرمانشاه از امروز (چهارم مرداد) بعد از حدود پنج ماه تعطیلی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سیروس گل‌عنبر نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه با اشاره به تعطیلی تالار‌های پذیرایی کرمانشاه پس از شیوع کرونا از ۱۵ اسفند پارسال گفت : بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا و بعد از پیگیری‌ها و مکاتبات فراوانی که داشتیم، از امروز (شنبه) فعالیت تالار‌ها با ۵۰ درصد ظرفیت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مجاز است.

او از تشدید نظارت بر شیوه فعالیت تالار‌ها در زمینه رعایت موازین بهداشتی یاد کرد و گفت : تالار‌ها موظفند نصف ظرفیت خود پذیرش کنند، تا حد امکان از فضای باز استفاده کنند، مراحل کامل ضدعفونی تالار انجام شود و همه پرسنل از ماسک استفاده کنند.

گل عنبر افزود: تالار‌ها برای بازگشایی نیازمند کسب مجوز از پلیس اماکن هستند.

نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه با بیان اینکه بازگشایی تالار‌ها فقط مشمول تالار‌های دارای مجوز می‌شود، ادامه داد: در کرمانشاه نزدیک به ۲۰ تالار غیرمجاز هم داریم که مشمول بازگشایی در این شرایط نیستند.

گل‌عنبر با اشاره به اینکه اکثر تالار‌های پذیرایی کرمانشاه تمام این پنج ماه را تعطیل بودند و فقط تعداد معدود از آن‌ها فعالیت خود را به صورت غیرقانونی از سر گرفتند، افزود: بسیاری از تالار‌ها با وجود آنکه هیچ درآمدی نداشتند، اما نیرو‌های خود را اخراج نکردند و حقوق و مزایای آن‌ها را از جیب دادند.

نایب رئیس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه گفت: خسارت چندین میلیونی که تالار‌ها در زمانی که باید اوج فعالیت آن‌ها می‌بود، به این آسانی جبران نمی‌شود.

گل‌عنبر خواستار همکاری دستگاه‌های خدمت رسان با تالار‌های پذیرایی در این شرایط سخت شد و افزود: اگرچه تالار‌ها فعالیت خود را از سر گرفته اند، اما زیان این پنج ماه تعطیلی آن‌ها در این مدت کوتاه قابل جبران نیست. پس تقاضا داریم دستگاه‌های متولی آب، برق، مالیات، گاز و ... بیشتر با تالار‌ها مدارا کنند.

او از عملکرد شرکت توزیع برق در برخورد با تالار‌های پذیرایی در این شرایط هم گلایه کرد و ادامه داد: در حالیکه تالار‌ها در این مدت هیچ درآمدی نداشتند، اما بار‌ها شرکت برق برای قطع برق آن‌ها به دلیل بدهی، به درب تالار مراجعه کرده که توقع داریم در این زمینه مقداری به تالار‌ها فرصت داده شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.