مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی در آستانه فرارسیدن عید سعید قربان با حضور در گردهمایی علمای اهل سنت که در دفتر نمایندگی، ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد برگزار شد، به بیان توصیه‌های بهداشتی درخصوص ذبح دام قربانی پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سید محمدمهدی احمدی در این نشست با اشاره به احتمال شیوع بیماری‌های مشترک قابل انتقال از حیوانات به انسان دراثر کشتار دام خارج از کشتارگاه‌ها و بدون رعایت نکات بهداشتی، شرایط امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا را حساس‌تر خواند و همکاری علمای اهل تسنن برای فرهنگ سازی در این خصوص را بااهمیت برشمرد.

پیش از سخنان احمدی، حجت الاسلام یعقوبی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد هم در سخنان خود، به اهمیت رعایت توصیه‌های بهداشتی برای حفظ سلامت مؤمنان و آحاد جامعه اشاره داشت.

حجت الاسلام دهقان مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی هم سخنانی در همین رابطه بیان کرد و به حساسیت‌های مدنظر ناظران شرعی و بهداشتی کشتارگاه‌ها برای استحصال محصول حلال و سالم و برخی نکات فقهی اشاره کرد.


بیشتر بخوانید 


کمتر از ۱۰ درصد جمعیت استان خراسان شمالی را ترکمن‌های اهل سنت تشکیل می‌دهند که هرساله با برگزاری آیین‌های ویژه ای، عید قربان را گرامی می‌دارند و ذبح دام‌های قربانی نزد آنان با آداب و تشریفات خاصی همراه است. دامپزشکی خراسان شمالی نیز در طرح‌های سالانه نظارت بهداشتی ویژه عید قربان ضمن اتخاذ تمهیدات لازم در سراسر استان، با بسیج نیرو‌ها در قالب گشت‌های ثابت و سیار بازرسی بهداشتی دام‌های قربانی، برای پوشش فنی این مناطق اهمیت خاصی قائل است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.