صالحی گفت: بیش از ۳ هزار موسسه قرآنی در کشور فعال هستند و ما برای حمایت از آنها تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، در حاشیه . انتخابات اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآنی در سراسر کشور، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: بیش از ۳ هزار موسسه قرآنی در کشور فعال هستند. یک انتخابات فراگیر در این حوزه، باعث می شود موسسات مردمیِ قرآنی بتوانند با قوت بیشتر حرکت کنند. بحث برگزاری انتخابات و تمرکز تشکل‌های قرآنی از چند سال قبل مطرح شده است.

وی افزود: البته وقفه‌هایی در انجام این کار به وجود آمد. این وقفه‌ها دلایل مختلفی داشت که یکی از آن‌ها تدوین اساسنامه موثر برای ادغام اتحادیه‌های فراگیر بود. آیین‌نامه انتخابات اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآنی در سراسر کشور، ابهاماتی داشت که با رفع این ابهامات مسیر برگزاری انتخابات هموار شد.

صالحی ادامه داد: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش کرد که موسسات قرآنی ادغام شوند. خوشبختانه از سال گذشته براساس جلسات مشترک هیئت مدیره اساسنامه جدید تدوین و آیین‌نامه اصلاح شد. بر اساس تصمیم‌گیری ها قرار شد ۱۵ نفر در هیئت مدیره جدید از میان ۵۹۰ نفری که در سراسر کشور رای آوردند، انتخاب شوند.

صالحی افزود: در اساسنامه جدید انتخابات اتحادیه‌ها و تشکل‌های قرآنی در سراسر کشور، قرار است از طریق مشارکت دادن موسسات در تصمیم‌گیری‌های اصلی قرآنی کشور به این اتحادیه‌ها کمک شود. همچنین در سایر حوزه‌ها همچون معافیت‌ها کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم. یکی از نگاه‌های ما برای رسیدن به ادغام موسسات قرآنی و تلاش‌های یک‌سال اخیر،  این بود که موسسات به عنوان یک جریان فراگیر صنفی مردمی قرآنی باشند. به این ترتیب که تشکل های قرآنی، مرجعی برای حمایت‌، و جهت‌گیری‌های قرآنی باشند. حمایت مادی و معنوی از تشکل‌های قرآنی در دستور کار وزارت ارشاد است

وی در خصوص بیمه فعالان قرآنی نیز اظهار کرد: بیمه فعالان قرآنی طی سال‌های گذشته با محدودیت‌هایی روبرو بوده است. با این وجود، طی این چند سال تعداد افرادی که بیمه شدند، رشد داشت. اخیراً نامه‌ای برای افزایش بیمه شوندگان فعالان قرآنی به آقای نوبخت ارسال کردم. باتوجه به رشد قابل ملاحظه فعالان قرآنی در این سال‌ها و چند برابر شدن بیمه فعالان قرآنی، هنوز روند بیمه شدن آنها فراگیر نشده است؛ امیدواریم با وجود منابع محدود، این امر به خوبی محقق شود.

انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار