مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۷۰ هزار تن انواع سیب درختی از باغ‌های شهرستان مهاباد تولید شود.

سعید کریمی مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،  گفت:  پیش بینی می شود در سال زراعی جاری ۷۰ هزار تن سیب درختی از سطح ۶ هزار و ۴۲۸ هکتار باغ‌های شهرستان مهاباد تولید ‌شود که برآورد تولید محصول سیب در هر هکتار به طور میانگین ۲۳ تن است.

این مقام مسئول در مهاباد بیان کرد: امسال با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان برداشت سیب کمی زودتر از سال‌های قبل شروع شد و تا پایان مهرماه تداوم خواهد داشت.


بیشتر بخوانید


کریمی اظهار کرد: سیب تولیدی مهاباد که بیشتر در ۲ نوع رد و گلدن و سایر ارقام خارجی است به علت کیفیت مطلوب، قابلیت انبارداری و حمل و نقل آن یکی از محصولات صادراتی به خارج از کشور به شمار می‌رود.

مسئول باغبانی جهاد کشاورزی مهاباد با اشاره به فعالیت ۲۴ واحد سردخانه‌ای برای نگهداری سیب تولید شده در این شهرستان، تصریح کرد: این واحد‌های سردخانه‌ای در مجموع بیش از ۱۲۰ هزار تن ظرفیت نگهداری انواع میوه را دارد که بخشی از میوه مازاد بر ظرفیت سردخانه‌ها به صورت تازه خوری و بخشی نیز در شهرستان‌ها و استان‌های همجوار ذخیره سازی می‌شود.

کریمی افزود: هرسال در زمان برداشت که حدود یک ماه و نیم طول می‌کشد به طور میانگین ۲ هزار و پانصد نفر روزانه در این باغ‌ها مشغول برداشت هستند.

آذربایجان غربی که قطب اول تولید سیب در کشور محسوب می‌شود پیش بینی می‌شود امسال به دلیل سرمازدگی با کاهش تولید این محصول نسبت به سال‌های گذشته رو به رو شود.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.