رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: امسال ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهاباد به کشت سبزی و صیفی جات اختصاص یافت.

علیزاده رئیس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: در سال زراعی جاری ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهاباد به کشت سبزی و صیفی جات از جمله پیاز، گوجه‌فرنگی، فلفل و سیب‌زمینی و انواع سبزی اختصاص یافته که نسبت به پارسال ۴۰ درصد افزایش یافت.

این مقام مسئول با اعلام اینکه پارسال ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت این محصولات رفته، اظهار کرد: میانگین برداشت سبزی و صیفی جات در مزارع مهاباد به ازای هر هکتار ۳۴ تن محصول برآورد می‌شود و پیش بینی می‌شود امسال ۱۵ هزار تن از این محصولات برداشت شود.

علیزاده افزود: ربچه، تره، شاهی، اسفناج، جعفری، لوبیا سبز، گشنیز، چغندر، نخود فرنگی، مرزه، پیازچه، باقلا، و ریحان سبز و بنفش از جمله محصولاتی است که روستائیان در ابتدای فصل بهار و پاییز بذر‌های آن‌ها را در زمین می‌کارند تا پس از مدتی که رشد کرد به بازار عرضه کنند.

این مقام مسئول در شهرستان مهاباد تاکید کرد: شیوه آبیاری محصولات صیفی و سبزی این شهرستان در سال زراعی جاری به صورت آبیاری نواری و بارانی بوده که مصرف آب را به حداقل رسانده‌است.

رئیس اداره تولیدات گیاهی جهادکشاورزی شهرستان مهاباد بیان کرد: بیشتر کشاورزان این شهرستان محصولات صیفی و سبزی را برای خودمصرفی می‌کارند و مازاد آن را نیز در بازار به فروش می‌رسانند.

از خواص سبزیجات مختلف می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان اشاره کرد. سبزی‌ها دارای انواع ویتامین و مواد معدنی هستند که برای سلامتی ما بسیار مفید هستند.

صیفی جات برخی از محصولات زراعتی هستند که کاشت، داشت و برداشت آن‌ها در فصول گرم سال انجام و در بهار و اوایل تابستان کار‌های مقدماتی آن انجام شده و حاصلش در تابستان یا اوایل پاییز به دست می‌آید.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.