رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۶ هزار و ۱۳۵ متر حفاری جهت دار در مناطق خشکی و دریایی کشور در ۴ ماهه امسال انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قربانعلی کاظمی رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران در تشریح فعالیت‌های شرکت از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه امسال گفت: در مدت مذکور حفاری ۶ هزار و ۱۳۵ متر حفاری جهت دار چاه در مناطق خشکی و دریایی کشور انجام شد.

او افزود: این میزان حفاری بر روی ۱۷ حلقه چاه به تفکیک ۲ حلقه افقی، ۸ حلقه جهت دار، ۲ حلقه عبور از مانده حفاری و ۵ چاه عمودی با موتور درون چاهی محقق شده است.

کاظمی با بیان اینکه انجام ۲ عملیات مغزه گیری با بازیافت ۳۷۳ متر مغزه و یک عملیات کنار گذر با ابزار ویپ استاک بخش دیگری از فعالیت این واحد تخصصی زیر مجموعه مدیریت خدمات ویژه شرکت به شمار می‌رود، اظهار داشت: افزایش سهم بازار حفاری جهت دار به نحوی که میزان سهم از ۳۵ به ۴۲ درصد افزایش یافته و پیگیری مستمر ساخت قطعات و تجهیزات از جمله قطعات کاربردی ابزار مغزه گیری از موارد مهم و تاثیر گذار در این مدت است.

رئیس اداره عملیات ویژه شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: نگاه خاص به روش‌های نوین، کنترل هزینه از جمله شیوه مهندسی هزینه خدمات تمام شده حفاری جهت دار، مغزه گیری و کنار گذر از موارد با اهمیتی است که در دستور کار تعریف و دنبال می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این بخش هم اکنون ارائه خدمات مورد نیاز پروژه‌های کلید در دست EPC و EPD از جمله پروژه‌های ۱۰+۲۰ حلقه چاه در میدان نفتی آزادگان جنوبی، نفت شهر، دارخوین و ۸ حلقه چاه اکتشافی در مناطق مختلف را در دست اجرا دارد، بیان کرد: همچنین این اداره در زمان حاضر به شرکت‌های ملی مناطق نفتخیز جنوب، نفت فلات قاره ایران، نفت مناطق مرکزی و دیگر شرکت‌های متقاضی زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های بخش خصوصی خدمات ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.