۲۳ دکل حفاری خشکی و دریایی ناوگان شرکت ملی حفاری ایران موفق به اخذ گواهینامه‌های صحت و سلامت تجهیزات (COF) از مراجع ذیصلاح مورد تایید وزارت نفت شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهران مکوندی معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی گفت: ۲۳ دکل حفاری خشکی و دریایی ناوگان این شرکت موفق به اخذ گواهینامه‌های صحت و سلامت تجهیزات (COF) از مراجع ذیصلاح مورد تایید وزارت نفت شدند.

او اظهار داشت: اخذ گواهینامه‌های (CERTIFICATE OF FITNESS) برای همه دستگاه‌ها و تجهیزات حفاری چاه‌های نفت و گاز براساس دستورالعمل و تاکید مقام عالی وزارت نفت و پیگیری معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور تولید صورت پذیرفته است.

مکوندی بیان کرد: به موجب این دستورالعمل، دستگاه‌های حفاری برای حضور در مناقصات و ورود به کار اجرایی عملیاتی باید گواهینامه صحت و سلامت اولویت اول ارائه و تا پایان امسال نسبت به دریافت گواهینامه اولویت دوم نیز اقدام کنند، البته در حال حاضر ۸ دستگاه حفاری دیگر در مراحل ارزیابی و بررسی فنی قرار دارند.

این مقام مسئول ادامه داد: گواهینامه مرحله اول شامل؛ بررسی و تایید تجهیزات جانبی دکل از جمله نقاط جوشکاری شده سازه و زیر سازه، شیر‌های فورانگیر، کپسول‌های اطفاء حریق و به طور مشخص مرتبط با ایمنی دستگاه است و اولویت دوم صحت و سلامت کامل تمامی تجهیزات دکل نظیر موتورها، پمپ ها، دراورکس و ... را در بر می‌گیرد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در امور فنی و مهندسی با بیان اینکه بازرسی‌های فنی در سال‌های پیش نیز در این شرکت اعمال می‌شد، افزود: براساس توافق به عمل آمده با شرکت ایرانی IGS روند اخذ گواهینامه برای سایر دستگاه‌های حفاری در جریان است.

او اظهار کرد: از تعداد ۲۳ دستگاه حفاری که تاکنون گواهینامه اولویت اول را دریافت کرده اند، ۲۲ دکل خشکی و دستگاه دریایی مورب هستند که دستگاه‌های خشکی در گستره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پروژه چاه‌های اکتشافی ۸+۶ مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و دکل دریایی مورب در موقعیت میدان نفتی ابوذر در حوزه فعالیت شرکت نفت فلات قاره در آب‌های خلیج فارس مستقر و در مدار عملیات قرار دارند.

مهران مکوندی بیان داشت: این دستورالعمل وزارتی با هدف کار بر مبنای ایمنی و در جهت حفظ سلامت منابع انسانی خاصه کارکنان عملیاتی و پشتیبانی و صحت تجهیزات و دستگاه حفاری در فرآیند کار و استفاده ایمن و بهینه از دستگاه ها، ادوات و ماشین آلات مورد اهتمام ویژه است.

او تصریح کرد: در این خصوص کارگروهی متشکل از نمایندگان مدیریت‌های ذیربط در شرکت تشکیل و براساس گزارش‌های کارشناسان شرکت گواهینامه دهنده، بخش‌های مرتبط در شرکت اقدامات لازم به منظور شتاب بخشی در اجرای به موقع و موثر در رفع معایب و نکات مورد نظر در چک لیست‌ها را بعمل می‌آورند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.