امام جمعه رابر گفت: ۵ خانواده از نیازمندان شهرستان رابر، ماهانه به همت یک خیر از منچستر، حقوق دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، امام جمعه رابر در چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی رابر که با حضور سایر اعضا با دستور کار آغاز چهل و یکمین سالروز اقامه نماز جمعه کشور در محل دفتر امام جمعه رابر برگزار شد، گفت: ازدواج جنبه قدسی دارد، همان گونه که کانون زندگی حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) برمبنای محبت و عشق بود.

او با اشاره به اینکه زندگی این زوج الهی به دور از هر گونه تشریفات برگزار شد که توانست الگوی بشریت شود و فرزندان این زوج نیز الگوی جهانیان شوند، افزود: زوجینی که می‌خواهند کانون زندگی خود را تشکیل دهند؛ اگر مبنای زندگی خود را این زوج قرار دهند، قطعا با جاری شدن خطبه عقد، رحمت الهی بر زندگی آنان ساری و جاری خواهد شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با قدردانی از زوج پزشک جوان رابری در برگزاری ازدواج آسان در شرایط کرونایی و اهدای هزینه این مراسم به یکی از مساجد روستا‌ها گفت: امیدواریم سایر زوجین جوان نیز با الگوپذیری از این زوج با هدف جلوگیری از تشریفات و به منظور سلامت خود و خویشاوندان خود در این امر خداپسندانه پیش قدم شوند.

امام جمعه رابر با بیان اینکه افتخار برای یک دختر اخلاق و شخصیت است، تصریح کرد: شخصیت والای یک زوج می‌تواند، حسنین را تربیت کند.

او  با گرامیداشت ۵ مرداد و چهل و یکمین سالروز برپایی اقامه نماز جمعه در کشور گفت: مردم برای اولین بار طعم شیرین نماز جمعه را با پیروزی انقلاب اسلامی از زبان آیت الله طالقانی چشیدند.

 حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: خطبه‌های نماز جمعه از برکات انقلاب اسلامی است و نماز جمعه یک کنگره عظیم هفتگی است که در منزلت و اهمیت نماز جمعه یک سوره نازل شده است.

او با بیان اینکه خیرات در برزخ برای ما حجت می‌شوند، گفت: ۵ خانواده از نیازمندان شهرستان رابر ماهانه به همت یک خیر از منچستر حقوق دریافت می‌کنند.

او بیان کرد: ما باید در دوران زندگی مسئولیت پذیر باشیم که یکی از این مسئولیت‌ها بندگی است.

روح الله سلاجقه، رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رابر نیز در این جلسه گفت: چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در آستانه چهل و یکمین سالروز برپایی نماز جمعه در کشور برگزار شده و از آنجا که شورای فرهنگ عمومی یکی از مهم ترین جلسات است، می‌طلبد اعضا نسبت به مصوبات این شورا توجه ویژه ای داشته باشند.

او افزود: طی برگزاری چهار جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان رابر، ۲۸ مصوبه داشتیم که ۹۰ درصد مصوبات پیگیری و اجرایی شده و بقیه آن ها به شورای فرهنگ عمومی استان و بالتبع کشور ارسال شده و پیگیریم این مصوبات اجرایی شوند.

 با متخلفان فضا‌های مجازی برخورد می‌شود

مجید ایوار، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رابر نیز گفت: تریبون نماز جمعه مکان مناسبی برای امیدافزایی در جامعه و دارای اهمیت والایی است که ما باید از این فرصت عبادی و سیاسی استفاده و با حضورمان از آن بهره ببریم.

او افزود: دشمن تمام توان خود را به کارگرفته تا در ماه‌های پیش رو از طریق نارضایتی مردم و همچنین بیماری منحوس کرونا، روحیه ناامیدی را به جامعه القاء کند.

 مجید ایوار با بیان اینکه فضای مجازی نیز تاثیر بسزایی بر افکار عمومی دارد، گفت: در بعضی فضا‌های مجازی نیز برخی مطالب به صورت وارونه و سیاه نمایی به مردم القا می‌شود و با توجه به اینکه این شهرستان فاقد پلیس فتا است، مسئولان شهرستان و مدیران فضا‌های مجازی باید هوشیارانه این مطالب را رصد و در صورت نیاز برای مردم توضیح دهند.

او با بیان اینکه فضا‌های مجازی شهرستان کاملا رصد می‌شود و قطعا با متخلفان برخورد می‌شود، گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای ماه‌های پیش رو به کار گرفته و از هرخلا فرهنگی که بتواند بر ضد نظام ما استفاده می‌کند؛ بنابراین  اقشار مختلف مردم باید در این حوزه ها هوشیار باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رابر با اشاره به اینکه بیماری کرونا نیز تاثیرات روانی برخانواده ها دارد، گفت: امیدواریم با برگزار نکردن مراسم های عروسی و تجمعات دیگر در شهرستان، شاهد ریشه کن شدن هرچه سریع تر این بیماری باشیم؛ زیرا اگر مراقبت نکنیم در فصل پاییز با اوج این بیماری مواجه و احتمال تلفات زیاد وجود دارد که مشکل ساز خواهدشد.

او با بیان اینکه دستورالعمل‌های استانی و کشوری هم محدودیت‌هایی برای ستاد کرونای شهرستان دارد و خودسرانه نمی‌توان تصمیم گرفت، گفت: مهم ترین موضوع در پیشگیری از کرونا همکاری مردم است و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، دو سپر دفاعی در مقابله با این ویروس هستند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.