یکی از مراجع تقلید گفت:خانواده‌ها با کم کردن فشار توقعات و کاستن از آیین‌های پر زرق‌وبرق، زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید  در پیامی به مناسبت سالروز ازدواج امیر المومنین علی (ع) و حضرت زهرا (س)گفت: جامعه اسلامی ما در شرایط خاصی قرار دارد چراکه وجود مشکلات عدیده اقتصادی و فشار زندگی بر مردم، موجب ترس و وحشت قشر کثیری از جوانان، بانوان و مردان جامعه ما نسبت به آینده خود شده است.

او افزود:آنچه بیش از همه نمود دارد و موجب نگرانی است تغییر فرهنگ زندگی عمومی و غلبه برخی باور‌های غلط در جامعه است؛ تغییر روحیه قناعت به تجمل‌گرایی، روحیه گذشت به منفعت‌طلبی، روحیه مسئولیت‌پذیری به بی‌مسئولیتی در قبال دیگران، کمتر شدن حیاء و عفت عمومی، موجب تغییر در سبک زندگی مردم شده است.

این مرجع تقلید بیان کرد: غلبه تفکرات غرب‌زده بر تفکرات اسلامی و توجه مردم به نگرش‌های غلط به بهانه مدرنیزه شدن و دوری از سنت‌های اصیل اسلامی، کم‌رنگ شدن فرهنگ قرض در جامعه و جایگزینی آن با فرهنگ سودجویی، کم‌توجهی به بزرگ‌تر‌ها مخصوصاً پدر و مادر و بی‌توجهی به نصایح آن‌ها در برخی موارد، همگی موجب بروز مشکلات و گرفتاری‌ها شده است.

آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های نه‌چندان دور نیز شعار فرزند کمتر زندگی بهتر که برگرفته از همان فرهنگ مدرنیزه و غرب‌زدگی است، سبب کاهش فرزند آوری و ایجاد خطرات جدی برای جامعه در چشم‌انداز بلندمدت شده است، به‌طور حتم تغییر سبک زندگی با دستورالعمل و بخشنامه محقق نخواهد شد و نیازمند عزم و اراده ملی و مردمی است.

او ادامه داد:این‌جانب به‌تمامی جوانان و بانوان، پدران و مادران توصیه می‌کنم بااراده جمعی و توکل بر خدا و با سرلوحه قراردادن دستورات اصیل اهل‌بیت علیهم‌السلام، به سنت‌های اصیل اسلامی بازگشت کنند و به خانواده‌های عزیز نیز توصیه می‌کنم، با کم کردن فشار توقعات بر جوانان و سبک گرفتن مهریه و کاستن از آیین‌های پر زرق‌وبرق و برنامه‌های غیر ضرور زمینه ازدواج جوانان را فراهم آورند و به جوانان عزیز نیز توصیه می‌کنم با صبوری و توکل بر خدا و اصلاح سبک زندگی بر تشکیل خانواده‌ای پر امید و مؤمنانه همت گمارده و با فرزند آوری صحیح و تربیت فرزندانی صالح آینده خود و جامعه را تضمین نمایند.

از اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) (یکم مرداد) تا هفتم ذی‌الحجه (هفتم مرداد) به‌عنوان هفته ازدواج نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Indonesia
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
شما باید اول به مسوولین توصیه کنید جلوی گرونی رو بگیرن مسکن ارزان قیمت در اختیار زوجین قرار دهند اشتغال پایدار با درآمد مناسب ایجاد کنند وام ازدواج با اقساط بلند مدت و بهره کم بدهند، آنگاه خود جوانان ازدواج خواهند کرد و نیازی به توصیه شما و دیگران ندارند.
آخرین اخبار