مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : به دلیل کمبود پارچه میزان تولید ماسک در استان به ۱۰۰ هزار عدد در روز رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ تورج شیرزادیان مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : توزیع روزانه ملزومات حفاظت فردی برای مراکز بهداشتی، درمانی و اورژانس دانشگاه علوم پزشکی به گونه‌ای است که روزانه ۳۰ هزار عدد ماسک سه لایه و ۵ هزار ماسک n ۹۵ و ملزومات شیلد و لباس توزیع می‌شود.

او گفت : در بخش خصوصی هم ۱۱ شرکت توزیع تجهیزات پزشکی و یک شرکت توزیعی دارو پای کار آمده‌اند تا علاوه بر توزیع سراسری در کل استان، ماسک‌های تولیدی در اقصی نقاط داروخانه‌ها و مناطق محروم توزیع خواهد شد.

این مسئول افزود: با وجود اینکه ظرفیت تولید ماسک سه لایه در استان کرمانشاه به ۳۰۰ هزار عدد در روز می‌رسد، اما به دلیل کمبود پارچه میزان ظرفیت تولید به ۱۰۰ هزار عدد در روز رسیده است همچنین ۵۰ هزار عدد ماسک n ۹۵ سهمیه استان از سوی شرکت‌های توزیعی است.

او افزود: از امروز ماسک سه لایه با قیمت ۱،۵۵۰ تومان و ماسک n ۹۵ به نرخ ۶۵۰۰ تا ۷ هزار تومان بین داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه در زمره سه استان تولید کننده ماسک با دستگاه است در حالی که قبلاً با چرخ خیاطی انجام می‌شد با این حال اکنون عمده چالش استان در تأمین ماسک، کمبود مواد اولیه و پارچه پلیمری مورد نیاز ماسک است.

این مسئول عنوان کرد: طی روز‌های اخیر پارچه به خوبی میان تولیدکنندگان ماسک توزیع نشد که با اعمال فشار اخیراً سهمیه محدودی برای این تولید کنندگان از وزارت صمت گرفته شد.

شیرزادیان ادامه داد: عمده چالش استان کرمانشاه تأمین پارچه است که اگر تأمین شود هیچ کمبودی در تولید ماسک سه لایه نخواهیم داشت.

او افزود: در صورت عدم دسترسی به ماسک سه لایه اگر ماسک‌های n ۹۵ در فضای بسته‌ای به مدت یک شبانه روز یا ۱۰ ساعت نگهداری شود تا اگر ویروسی روی آن قرار گرفته باشد مجدد قابل استفاده باشد.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برای تولید ماسک در منازل هم می‌توان از پارچه‌های متقالی و پنبه‌ای به صورت سه لایه استفاده کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.