مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت : به نظر من مدیری که ظرفیت شنیدن انتقاد را ندارد، مدیر نشود؛ چرا که یک مدیر باید در مقابل انتقادها جبهه نگرفته و توان شنیدن انتقادها را داشته باشد .

ظرفیت انتقاد ندارید مدیر نشویدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نیشابوری مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر در استان کرمانشاه ۱۶۸ مجوز فعالیت رسانه داریم که از این تعداد ۱۰۲ رسانه دارای مجوز مکتوب و ۶۶ رسانه در فضای اینترنت به صورت پایگاه خبری و برخط باید فعالیت کنند.

او گفت : از این تعداد ۶۰ درصد رسانه‌های مکتوب فعال، ۲۰ درصد نیمه فعال و حدود ۲۰ درصد کاملا غیر فعال هستند؛ در طرف دیگر نیز از رسانه‌های برخط، ۵۰ درصد فعال، ۲۰ درصد غیر فعال و ۳۰ درصد هیچ گونه فعالیتی ندارند.

نیشابوری افزود: بر اساس آخرین آمار ۹۳ نفر عضو خانه مطبوعات استان هستند؛ اما هیچ محدودیتی برای عضویت در خانه مطبوعات نداشته و تمام کسانی که علاقمند به فعالیت در این انجمن صنفی هستند به شرط دارا بودن شرایط عضویت می‌توانند درخواست عضویت بدهند.

او افزود: «مدیریت رسانه» و «اقتصاد رسانه» دو موضوع فراموش شده در رسانه‌های استان است و همین مساله بسیاری از مشکلات را برای رسانه به همراه دارد. رسانه‌ها به علت عدم تامین منابع مالی تبدیل به روابط عمومی ادارات شده و یا بعد از مدتی منفعل و یا تعطیل می‌شوند؛ چرا که مدیران آن‌ها قبل از اخذ مجوز الفبای مدیریت و اقتصاد در رسانه را فرا نگرفته‌اند.

نیشابوری ادامه داد: رسانه‌ها در کنار انتقاد و بررسی وظیفه اطلاع رسانی و انتقال اخبار ادارات و سازمان‌ها را بر عهده دارند؛ اما به علت شرایط مختلفی که در استان ما وجود دارد اغلب مدیران اداری ما وظیفه رسانه را تک بعدی نگاه کرده و تنها وظیفه رسانه را انتقال اخبار می‌دانند و تاب کوچکترین انتقادی را ندارند.

نیشابوری گفت: به نظر من مدیری که ظرفیت شنیدن انتقاد را ندارد مدیر نشود؛ چرا که یک مدیر باید در مقابل انتقادها جبهه نگرفته و توان شنیدن انتقادها را داشته باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.