تبیین ضرورت ایجاد شورای حل اختلاف فرهنگ و رسانه

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه در نامه‌ای خطاب به رییس کل دادگستری استان با تبیین ضرورت ایجاد شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه در استان، پیشنهاد تشکیل این شورا را مطرح کرد.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت : از جمله برنامه‌های مختلفی که در سند تحول قوه قضاییه مورد عنایت ریاست این قوه است توسعه ارتباطات قوه قضاییه با جامعه رسانه‌های هنری و فرهنگی کشور است. شفاف سازی، اطلاع رسانی دقیق و ارتباط مستمر با رسانه‌ها با هدف افزایش سرمایه‌های اجتماعی، اعتمادسازی و ارتباط بیشتر با مردم از جمله راهبرد‌های موثری است که نه تنها می‌تواند منجر به تقویت احساس عدالت و امنیت در جامعه گردد بلکه رسانه‌ها با هدایت افکار عمومی و فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه می‌توانند نقش بی بدیل خود را ایفا نمایند.

او گفت : در همین راستا به تاسی از اقدام رییس قوه قضاییه در تاسیس مجتمع شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و با توجه به سیاست‌های سازشی کردن دعاوی کیفری، در راستای کاستن از ورودی پرونده‌ها، فراهم کردن فضای نقد منصفانه و مشفقانه، تقویت مطالبه‌گری، نظارت همگانی، لزوم پاسخگویی مدیران نسبت به عملکرد خویش و اجرایی کردن ماده ۲۸ منشور حقوق شهروندی پیشنهاد می‌شود شعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ، هنر و رسانه با تعیین اعضای متنفذ و دارای مقبولیت در نزد اصحاب رسانه با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، خانه مطبوعات و سمن‌های فعال مرتبط با موضوع راه‌اندازی و تمامی شکایات و گزارش‌های مرتبط با این حوزه به صورت متمرکز رسیدگی شود.

 دادستان کرمانشاه افزود: مبرهن است حفظ حرمت اشخاص پرهیز از اقداماتی که دارای توصیف جزایی است شامل توهین، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب، غرض ورزی و سیاه نمایی مورد انتظار است.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.