معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: چرخه گوشت قرمز در استان برای حذف واسطه‌های بین دامداران و کشتارگاه‌ها تشکیل می‌شود.

نیرومند معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: برای اولین در سطح استان چرخه گوشت قرمز برای حذف دلالان و اسطه‌ها تا ۱۰ روز آینده تشکیل می‌شود که دام زنده را از دامداران خریداری می‌کنند و به کشتارگاه برای ذبح منتقل خواهند کرد.

او هدف از تشکیل چرخه گوشت قرمز را حمایت از دامداران و کمک به آن‌ها و همچنین تنظیم قیمت گوشت عنوان کرد و افزود: تعاونی‌های روستایی، اتحادیه دامداران، کشتارگاه صنعتی خرمشهر و اهواز و سازمان‌های متولی در این امر شرکت می‌کنند.

نیرومند به امضای تفاهم نامه با اتحادیه دامداران اشاره کرد و بیان داشت: براساس این تفاهم نامه ذرت، کنجاله سویا و جو از طریق سامانه بازارگاه نهاده‌های کشاورزی بین دامداران سنتی و صنعتی متقاضی استان خوزستان توزیع می‌شود و دامداران می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم نسبت به تهیه خوراک دام اقدام کنند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه قیمت خوراک دام از طریق سامانه کشوری مصوب می‌شود، ادامه داد: همچنین کنسانتره نیز بین دامداران سنتی و صنعتی که متقاضی باشند از سوی کارخانه خوراک دام استان تهیه و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.