مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان گفت: یک هزار و ۸۲ تن سبوس بین دامداران این شهرستان طی سال جاری توزیع شد.

خلیل منیعات مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: یکهزار و ۸۲ تن سبوس گندم را به نرخ دولتی برای مصارف دام سنگین گاو و گوساله بین دامداران صنعتی و سنتی این شهرستان توزیع شد.

او اظهار داشت: سهمیه ماهیانه سبوس شهرستان با همکاری معاونت بهبود تولیدات دامی استان تعیین و بین دامداران این شهرستان توزیع می‌شود.

منیعات با بیان اینکه بسیاری از اهالی این شهرستان با دامداری امرارمعاش می‌کنند، تصریح کرد: هدف از توزیع سبوس گندم بین دامداران شادگان را حمایت از تولیدکنندگان فرآورده‌های دامی و جلوگیری از افزایش نهاده‌های دامی به ویژه قیمت علوفه است.

سبوس گندم میزان قابل توجهی مواد سلولزی دارد که این مواد مشکلات گوارشی برای دام می‌تواند به وجود آورد بنابراین بایستی در مصرف آن دقت کافی را داشت. سبوس سرشار از نظر پتاسیم، ازت و فسفر است، این مواد می‌تواند سبب رشد و تقویت دام و در نهایت به بار نشستن زحمات دامداران گردد.

 

هرچه آرد موجود در پوسته گندم که به آن سبوس می‌گویند زیادتر باشد، ارزش غذایی سبوس و صد البته کیفیت آن سبوس زیاد‌تر می‌شود. ضمن اینکه سبوس در ردیف خوراکی‌های فسفردار قرار می‌گیرد و بدلیل داشتن کربوهیدرات، منبع تامین انرژی است، البته خوش خوراکی دارد و عامل جذب بالای آب است.

نتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار