شهرداری مشهد در فروش اوراق مشارکت رکورد زد

شهردار مشهد گفت: انتشار ۹۲۷ میلیارد اوراق مشارکت برای بافت اطراف حرم و قطار شهری مشهد، عددی است که البته به این آسانی‌ها به دست نیامده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلایی شهردار مشهد گفت: با انتشار ۳۲۷ میلیارد اوراق مشارکت برای نوسازی بافت فرسوده پیرامونی حرم مطهر رضوی  که با احتساب ۶۰۰ میلیارد اوراق مشارکت قبلی برای توسعه قطار شهری مشهد، در مجموع حاصل تلاش مدیریت شهری ۹۲۷ میلیارد اوراق مشارکت برای مردم مشهد است، عددی که البته به این آسانی‌ها به دست نیامده است.

او افزود: به لطف حضرت رضا (ع) این خبر خوب را می‌توانم به مردم شهرم بدهم که ان شاءا... با این مبلغ می‌توانیم سرعت بیشتری به پروژه بزرگ حرم شهر و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی بدهیم و همچنین توسعه قطار شهری را شاهد باشیم.
 
دولت هر ساله اوراق مشارکتی در بند «د» تبصره ۵ بودجه کل کشور قرار می‌دهد، فرصت بهره مندی از ۸ هزار میلیارد از این اوراق مشارکت تا پایان سال ۹۸ بوده است.
 

بیشتربخوانید

 
شهردار مشهد ادامه داد:دیوان محاسبات بنا به دلایلی از جمله شیوع بیماری کرونا، فرصت بهره مندی از اوراق مشارکت را تا پایان تیرماه ۱۳۹۹ تمدید کرد، اما آن چه مدیریت شهری مشهد را اکنون یک سر و گردن بالاتر از سایر شهرداری‌های کلان شهر‌های کشور قرار داده است، رایزنی‌ها و تلاش‌هایی بوده است که برای جذب این اوراق به کار بستند، تا مردم مشهد از این امکان بیشتر بهره‌مند شوند.
 
کلایی بیان کرد: بدون شک آن چه این مسیر پر تلاطم را برای ما هموار کرد «سوابق مالی شفاف»، «صورت‌های مالی حسابرسی شده» و «نداشتن بدهی معوق به بانک ها» از جانب شهرداری مشهد بوده است، این خوش حسابی‌ها موجب شد تنها شهرداری در کشور باشیم که در پایان مهلت مقرر توانست اوراق خود را منتشر کند و به فروش برساند.
 
او تصریح کرد: بسیاری از شهرداری‌ها تنها در حد صدور مجوز پیش رفتند، حتی خیلی از شهرداری‌ها مجوز را هم نتوانستند بگیرند، برخی شهرداری‌ها نیز در فروش اوراق خود ناتوان بودند، حتی شهرداری تهران و قم که شاید از قدرت رایزنی بهتری برخوردارند، اما نتوانستند به میزان شهرداری مشهد اوراق خود را منتشر کنند.
 
شهردار مشهد تاکید کرد: هدف گذاری ما بیش از این بود، اما ان شاءا... با این بودجه قابل تحمل می‌توانیم اقدامات موثری در دو کلان پروژه حرم شهر و قطار شهری را عملیاتی کنیم.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار