رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: ۱۰ درصد از کادر درمانی این شهرستان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حیدر احسانی رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، ۱۰ درصد از کادر درمانی فعال در این شهرستان شامل پرستار، پزشک و بهورز به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

او افزود: ۷۰درصد این افراد شاغل در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) و ۳۰ درصد دیگر از کارکنان مراکز بهداشت و درمان تایباد هستند که در جریان انجام وظیفه و درمان بیماران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد ادامه داد: خروج برخی از این نیرو‌ها از چرخه خدمت رسانی به بیماران، درگیری سایر نیرو‌های خط مقدم مقابله با ویروس کرونا را در موج دوم بیشتر کرده است.

احسانی بیان کرد: ماندن طولانی مدت کادر درمانی و بهداشتی و سایر نیرو‌های پشتیبان در بیمارستان و قرار گرفتن در معرض بیماری، خستگی را برای این نیرو‌ها به دنبال دارد که تا حدودی می‌تواند عاملی برای ایجاد اختلال در خدمات رسانی نیز باشد.

او با بیان اینکه شهرستان تایباد جز مناطق قرمز و در وضعیت هشدار از نظر افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان رضوی است؛ تصریح کرد: در این شرایط همراهی مردم لازم و ضروری است تا ضمن رعایت فاصله گذاری اجتماعی هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند و از برگزاری مراسم جمعی پرهیز کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تایباد تاکید کرد: افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا نشان از بی تفاوتی برخی از مردم به نکات بهداشتی و نادیده گرفتن ویروس کرونا است و مردم باید بدانند اگر فاصله گذاری اجتماعی را جدی نگیرند ویروس کرونا همه را درگیر می‌کند.

انتهای پیام//ا. چ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.