مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه با تاکید بر شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرداری‌های سطح استان گفت: شهرداران و مدیران شهری باید براساس قانون عمل کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ سعید سلیم ساسانی  بر ضرورت اجرایی کردن شهر الکترونیک در شهرداری‌ها تاکید کرد وگفت: به منظور ایجاد شفافیت در سیستم مدیریت شهری باید سیستم الکترونیکی مدیریت شهر راه‌اندازی شود.

او با تاکید بر قانون مداری شهرداران و مدیران شهری، گفت: این تفکر که برای کار کردن و خدمت به مردم باید قانون را زیرپا گذاشت به هیچ عنوان تفکری درستی نیست؛ ما در تمامی زمینه‌ها قانون مدون داریم که باید از آن پیروی کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه با بیان اینکه قانون گریزی بیشترین ضرر را به مدیریت شهری می‌زند، افزود: شهرداری‌ها باید قوانین و ضوابط مربوط به ساخت و ساز و دیگر رویه‌ها را برای مردم به صورت کامل شفاف سازی کنند.

سلیم ساسانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع جذب نیرو در شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: موضوع جذب نیرو در شهرداری‌ها باید کاملا منطبق با قانون و عادلانه انجام شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرداری‌ها، نیازمند نیروی متخصص و کیفی هستند، گفت: برای جذب نیرو‌ها باید براساس قانون پیش برویم تا نیرو‌های متخصص و کارآمد جذب شهرداری‌ها شوند؛ در صورتی که جذب نیرو خارج از ضوابط باشد بدون شک منجر به ایجاد ناامیدی در جامعه می‌شود.

ساسانی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی برای نیرو‌های آتش نشانی در سطح استان، اظهارداشت: با اقدامات خوب تیم مدیریت قبلی ۲۲۰ نفر سهمیه جذب نیروی آتش نشان برای استان گرفته شد که با برگزاری آزمون‌های سختگیرانه این نیرو‌ها از میان نوابغ ورزشی جذب شدند.


 


اجرای پروژه‌های بدون اولویت ممنوع


مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه  در رابطه با اجرای پروژه‌های شهری نیز گفت: شهرداری‌ها باید از آغاز پروژه‌های بدون اولویت پرهیز کنند و توان خود را بر اتمام پروژه‌های نیمه کاره متمرکز نمایند.

سلیم ساسانی با بیان اینکه پروژه‌های نیمه کاره شهری همچون مجتمع تجاری فیروزه، قطار شهری و تله کابین طاقبستان باید تکمیل شود، گفت: باید توان اعتباری شهرداری و جذب سرمایه گذاری به جای آغاز پروژه‌های جدید بر تکمیل چنین پروژه‌های کلیدی که تاکنون سرمایه‌های بسیاری برای آن‌ها هزینه شده است، صرف شود.

او  افزود: بدون شک در صورتی که پروژه‌های مهم را نیمه کاره رها کنیم و به سراغ زخمی کردن پروژه‌های جدید برویم علاوه بر هدر رفتن سرمایه از توسعه نیز دور خواهیم شد و اعتماد اجتماعی را از دست می‌دهیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید از سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و حتی بین المللی برای توسعه شهر استفاده کرد، گفت: کارگروه جذب سرمایه گذاری برای توسعه در سطح استان تشکیل شده است و شهرداری‌ها موظف هستند از این مدل تامین مالی، برای توسعه شهر استفاده کنند.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.