حجت‌الاسلام امینی گفت: مرحله دوم رزمایش مواسات در راستای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از بابت کرونا در شاهرود آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود و رئیس قرارگاه مردمی مواسات و کمک مومنانه شهرستان شاهرود از آغاز مرحله دوم رزمایش مواسات و همدلی و کمک مومنانه مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای کمک به نیازمندان و آسیب دیدگان از بابت کرونا را اعلام کرد و گفت: در دوران ابتدایی مبارزه کرونا مرحله نخست این طرح با موفقیت‌هایی همراه بود که همدلی گروه‌های جهادی و همراهی مردم تضمین کننده این موفقیت بودند.

او خواستار همراهی همه مردم با طرح مواسات دو شد و افزود: این طرح با مشارکت مردم، روحانیان، سپاه، امداد محله‌ها، کمیته امداد، مساجد و ائمه جماعات، خادم یاران رضوی، گروه‌های جهادی و هیئت‌های مذهبی برگزار و تا ایام ماه محرم ادامه خواهد داشت.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه طرح مواسات و کمک مومنانه در کنار اقدامات قرارگاه مکتب حاج قاسم، ویژه مقابله با کرونا در مرحله نخست توانست تا در زمینه بسته‌های معیشتی، ماسک، کمک به نیازمندان، آزادی زندانیان غیرعمد را محقق کند، بیان کرد: برای مرحله دوم کمک مومنانه برنامه‌ریزی به این شکل صورت گرفته که این مرحله از رزمایش در سه بخش برگزار شود.

امینی، قربان تا عید غدیر را بخش نخست رزمایش دوم مواسات و همدلی مومنانه در شهرستان شاهرود دانست و ابراز کرد: مرحله دوم این طرح در دهه اول محرم و بخش سوم دهه آخر صفر خواهد بود که باید از فرصت این مناسبت‌های ارزشمند و مردمی نیز برای ترویج فرهنگ کمک به مؤمنان و نیازمندان استفاده کرد.

او با بیان اینکه استفاده از ظرفیت حسینیه‌ها، اطعام ماه محرم، عزاداری‌ها یکی دیگر از محور‌های مواسات و همدلی است، گفت: اطعام در ماه محرم امیدواریم که در زمینه مواسات و همدلی هزینه شوند تا بتوانیم به نیازمندان کمک بهتری کنیم.

امام جمعه شاهرود درباره استفاده از ظرفیت‌ها در سومین مرحله طرح مواسات و کمک مومنانه، توضیح داد: در دهه صفر نیز از ظرفیت موکب‌ها و هیئت‌های مذهبی که ممکن است محدودیت‌هایی برای رفتن به عراق و شرکت در اربعین داشته باشند، استفاده می‌شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.