رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت : تصادفات فوتی در این مدت ۶ درصد کاهش داشته و انتظار میرود تا رانندگان عزیز قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را با جدیت در سرلوحه کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  سرهنگ علیرضا حسین زاده گفت : با بررسی بعمل آمده در تیرماه امسال نیز کاهش بسیار محسوسی در حوزه تعداد متوفیان حوادث جاده‌ای داشتیم که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در چند روز گذشته نیز تعدادی از جوانان در مسیر "بجنورد- بابا امان" با حرکات نمایشی و مخاطره آمیز متاسفانه حوادث ناگواری را رقم زده اند، افزود: در ۴ ماهه نخست امسال ۴ نفر از جوانان عزیز استان در حوادث این چنینی جان خود را از دست داده و تعدادی از خانواده‌ها را نیز داغدار کرده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: یکی از دلایل وقوع این گونه حوادث این است که خانواده‌های محترم به راحتی وسایل نقلیه خصوصا موتورسیکلت را در اختیار فرزندان خود قرار داده که این اقدام آنان باعث بروز حوادث تلخ و جبران ناشدنی می‌شود.

سرهنگ حسین زاده افزود : در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شده است که بیشترین حجم اینگونه تصادفات در اواخر هفته و روز‌های تعطیل بوده و بیشترین علت آن نیز عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام شده است.

رئیس پلیس راه استان در پایان با اشاره به اینکه تردد شبانه ادوات کشاورزی در جاده‌های روستایی نیز بیشترین علل وقوع تصادفات است از رانندگان اینگونه وسائط نقلیه خواست تا حدالامقدور از تردد شبانه در این مسیر‌ها اجتناب کرده و اگر چنانچه تردد نیز دارند حتما ضمن رعایت نکات ایمنی، از سالم بودن سیستم روشنایی خودروی خود اطمینان حاصل نمایند تا شاهد وقوع حوادث احتمالی نباشیم.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.