سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی بازارچه تابستانی روباز صنایع دستی در کرمانشاه ظرف یک هفته آینده خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین ویسی سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به تاثیر منفی شیوع بیماری کرونا بر حوزه صنایع دستی استان، گفت : طی حدود پنج ماهی که شیوع این بیماری را داشته‌ایم، آسیبی جدی به حوزه صنایع دستی استان وارد شده است.

او گفت : در این مدت فروش صنایع دستی استان دچار رکود شده و هنرمندان صنعتگر از نظر معیشتی و اقتصادی تحت فشار زیادی قرار گرفته اند.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان کرمانشاه از برنامه ریزی‌های مختلف برای حمایت از هنرمندان صنعتگر استان در این شرایط خبرداد و افزود: به منظور کمک به این هنرمندان برای فروش محصولاتشان در نظر داریم تا بازارچه تابستانی روباز صنایع دستی را در کرمانشاه راه اندازی کنیم.

او ادامه داد: مجوز‌های لازم برای برپایی این بازارچه را از ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته‌ایم و مقرر شده با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی این برنامه را اجرا کنیم.

ویسی محل برپایی این نمایشگاه را در محوطه مجموعه فرهنگی تاریخی تاق بستان اعلام کرد و افزود: طبق پیش بینی‌های انجام شده حدود ۳۵ غرفه در رشته‌های گوناگون صنایع دستی در این بازارچه خواهیم داشت.

 این مسئول گفت: بازارچه تابستانی روباز صنایع دستی کرمانشاه از هفته آینده شروع به کار می‌کند و تا پایان تابستان به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

او ادامه داد: در کنار برپایی این نمایشگاه تابستانی، برنامه‌هایی را برای پرداخت تسهیلات حمایتی با نرخ سود پایین به هنرمندان صنایع دستی استان را در حال اجرا داریم.

سرپرست معاونت صنایع دستی استان افزود: امیدواریم با مجموعه اقداماتی که در دستور کار قرار داده‌ایم، بتوانیم برای کمک به هنرمندان صنایع دستی استان قدم‌هایی برداریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.