ماه هاست که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده و شاید برای هر کسی این سوال پیش بیاید که اگر نتیجه تست آنتی بادی کروناویروس افراد مثبت باشد در مقابل این بیماری ایمن هستند یا خیر؟

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیر امامی عضو هیات علمی میکروب شناسی دانشگاه و رئیس کمیته اجرایی کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در حال حاضر مطالعات متعددی در حال انجام بر روی بیماری کرونا ویروس از جمله ایمن زایی و ساخت واکسن آن در دنیا مطرح شده بر همین اساس نتایج مختلفی که در مقالات متعدد ارائه می‌شود، مورد تفاسیر مختلف و گاه اشتباه قرار گرفته است.

او ادامه داد: همین امر موجب شده است تا برخی از افراد دچار سردرگمی در مورد بیماری کرونا و کاهش حساسیت در مواردی از این بیماری شده و پرسش‌های متعددی برای آنها پیش بیاید.

آیا باید آزمایش آنتی بادی دریافت کنم؟

امامی گفت: اگر کنجکاو هستید که بدانید آیا در گذشته کووید ۱۹ داشته اید، منطقی است که آزمایش آنتی بادی انجام دهید و باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که بر اساس گزارش‌های مطرح شده در مورد این دسته از کیت‌ها با برند‌های مختلف، تا به امروز تعداد زیادی از موارد مثبت کاذب نیز برای آن ها ثبت شده است.

رئیس کمیته اجرایی کنترل عفونت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: اما اگر نتیجه تست آنتی بادی مثبت اعلام شود، اگرچه می‌تواند نشان دهد که ما در گذشته به این ویروس آلوده شده ایم، اما نمی‌تواند نشان دهنده ایمن بودن ما نسبت به این بیماری و آلوده نشدن مجدد باشد.

او اضافه کرد: بنابراین در نظر داشته باشیم حتی اگر تست آنتی بادی ما مثبت باشد، به اندازه فردی که تست آنتی بادی او منفی است مستعد آلودگی به بیماری کووید ۱۹ هستیم.

امامی توصیه کرد: حتی اگر آنتی بادی داشته باشیم، استفاده از ماسک در مکان‌های پرتجمع، جامعه و حفظ فاصله اجتماعی در مورد این بیماری عفونی جهانی هنوز هم برای ما و همه مهم است و در همه حال با تهدید مداوم این بیماری روبرو هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار