مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بازدید نماینده سازمان بهداشت جهانی از فرایند درمان بیماران کرونا در بیمارستان امین، درخصوص تشدید بیماری کرونا در پاییز ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، دکتر گنجی مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بازدید کریستف هملمن نماینده سازمان بهداشت جهانی WHO از فرایند درمان و ارائه خدمات به بیماران کرونا در بیمارستان امین، تعداد بیماران بستری را معادل ۶۰ درصد بیماران کرونا در پیک اول برشمرد و از تشدید این بیماری در پاییز ابراز نگرانی کرد.

او  افزود: مراکز درمانی استان اصفهان مجهز به هفت هزار تخت بستری است که یک چهارم آن برای مبتلایان به این بیماری اختصاص یافته است.چهار بیمارستان در اصفهان و به همین سهم در شهر‌های شهرضا، خمینی‌شهر، کلیشاد و نجف‌آباد را ریفرال کرونا دانست و افزود: در برنامه ریزی صورت گرفته، ۲۰۰ تخت آماده باش بستری بیماران کووید ۱۹ است.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیص درمانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۵۷ مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شبکه‌هایی راه‌اندازی شده که آنلاین مشخصات بیماران بستری، تحت درمان و فوتی‌ها تحلیل و نتایج در حداقل زمان ممکن اطلاع‌رسانی می‌شود.

دکتر گنجی تمام مراکز درمانی خصوصی ودولتی کلانشهر اصفهان را در ارائه خدمات تست کرونا بیماران فعال دانست و گفت: ۲ آزمایشگاه ویژه بیماران بستری و ۸۹ آزمایشگاه دیگر برای متقاضیان مشغول خدمت رسانی است
 
کمال حیدری  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه  از ابتدای شیوع کرونا در کشور ۸۰ هزار تست کرونا در آزمایشگاه مرکز بهداشت اصفهان انجام شد که نتیجه ۲۵ هزار تست مثبت اعلام شد بیانکرد: انجام تست کرونا از هشت اسفند ماه در آزمایشگاه مرکز بهداشت استان اصفهان به عنوان دومین آزمایشگاه در کشور آغاز شد،هر چند تحریم‌ها برای تأمین کیت و مواد بهداشتی ما را تحت فشار قرار داده، اما عملکرد خوبی را داشتیم.
 
او  افزود: انجام تست از ۹۰ مورد آغاز و امروز به یک هزار تست رسیده است که البته همه این تست‌ها به صورت دستی انجام می‌شود و هنوز پس از چهار ماه موفق به خرید دستگاه تست اتوماتیک نشده ایم. استفاده از آزمایشگاه‌های بیرونی برای تست کرونا در دستور کار بوده است،۱۰ آزمایشگاه اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۶ آزمایشگاه تأیید شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه طی یک ماه اخیر هشت هزار تست کرونا در آزمایشگاه‌های بخش خصوصی انجام شده است افزود: همه اطلاعات تست کرونا در آزمایشگاه‌های خصوصی در اختیار مرکز بهداشت قرار می‌گیرد و این اطلاعات با اطلاعات آزمایشگاه علوم پزشکی تجمیع و به وزارت بهداشت اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ی
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.