معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: شرکت تولیدکننده دستگاه ماسک‌زن سه لایه و N ۹۵ در کرمانشاه داریم که می‌توانند در ماه دو دستگاه ماسک‌زن تولید کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛   تورج شیرزادیان در توضیح واژه تجهیزات پزشکی، گفت: براساس تعریف بهداشت جهانی هر وسیله‌ای که به منظور پیشگیری، درمان، اصلاح یک فرهنگ فیزیولوژیک،کمک به بازسازی یک ارگان با عنوان تجهیزات پزشکی از آن یاد می‌کنند که گردش مالی بسیار بالایی در دنیا دارد.

او با اشاره به فعالیت حدود ۲۰ شرکت تولید تجهیزات پزشکی در استان کرمانشاه، گفت: این شرکت‌ها تجهیزات پزشکی خیلی خوبی در سطح استان و کشور ارائه می‌کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر استفاده از ماسک برای همگان، ادامه داد: قبل از شیوع ویروس کرونا روزانه ۱۷۰ هزار ماسک سه لایه در کشور و ۸ هزار ماسک N۹۵ در کشور تولید می‌شد که الان به ۳ میلیون ماسک سه لایه و ۳۰۰ هزار ماسک N۹۵ رسیده است.

او به کمبود پارچه برای تولید ماسک در سطح کشور اشاره کرد و افزود: پارچه مورد نیاز برای ماسک از جنس نبافته و پلیمری است که تولید کننده آن در کشور محدود است.

شیرزادیان از راه‌اندازی ۲۰ تولیدکننده ماسک در سطح کشور خبر داد وبیان کرد: چهار تولید کننده از این تعداد ماسک N۹۵ و چهار تولید کننده صنعتی دیگر ماسک سه لایه و ۱۲ شرکت کارگاهی (شبه خانگی و شبه صنعتی) در زمینه تولید ماسک فعالیت دارند.

او به تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک سه لایه در استان اشاره و بیان کرد: شرکت تولیدکننده دستگاه ماسک‌زن سه لایه و N۹۵ در کرمانشاه داریم که می‌توانند در ماه دو دستگاه ماسک‌زن تولید کند.

شیرزادیان ادامه داد: اگر پارچه مورد نیاز تولید ماسک تامین شود روزانه می‌توانیم ۴۰۰ هزار ماسک سه لایه و ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ماسک N۹۵ تولید کنیم.

او در پایان بر استفاده نکردن از ماسک سوپاپ‌دار تاکید داشت و افزود: باید این دیدگاه را به افراد اطراف خود داشت که همگی ناقل ویروس کرونا هستند و با استفاده از ماسک سوپاپ‌دار هوای بازدم آلوده بیرون می‌آید و ویروس را منتشر می‌کند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.