رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : بیشتر موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بصورت مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به شرکت کنندگان در مجالس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به نزولی شدن روند کرونا در استان گفت : این روند بسیار آرام است و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی با جدیت ادامه داشته باشد.

او با اشاره به رسیدن به پیک کرونا در هفته‌های گذشته در استان گفت : خوشبختانه سیر صعودی کرونا در استان با شیب ملایمی همراه بود.

او افزود: اوج گیری کرونا در استان محتمل بود، اما تلاش این بود که این سیر صعودی به تدریج و با شیب ملایم باشد تا سیستم بهداشت و درمان دچار مشکل نشده و خدمات رسانی به بیماران به بهترین نحو صورت گیرد.

شکیبا ادامه داد: در اوج بیماری شاهد بستری ۴۷۰ بیمار بودیم و این در حالی است که برای بستری حدود هزار بیمار در شرایط اوج بیماری پیش بینی‌های لازم به عمل آمده بود.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه افزود: هم اکنون تعداد بستری‌های کرونا به ۳۲۰ نفر رسیده و امیدواریم با همکاری مردم و استفاده از ماسک در سطح جامعه تعداد مبتلایان بیش از پیش کاهش یابد.

او افزود: اگر این روند مدیریت شده ادامه یابد و مردم همکاری کنند، قطعا می‌توانیم پاییز و زمستان پیش رو را با سختی کمتری پشت سر بگذاریم.

شکیبا با انتقاد از برگزاری مجالس عروسی و عزا گفت: متاسفانه بیشترین فوتی‌های کرونا مستقیم یا غیرمستقیم از دل همین مجالس بیرون می‌آید و عمدتا مربوط به شرکت در مجالس ترحیم است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.