معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل از تخصیص وام ۶ و ۱۲ میلیونی به آسیب دیدگان از کرونا در بخش حمل ونقل استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا شیرین زاده، معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا تابه امروز شاغلین بخش حمل ونقل اعم از رانندگان بخش مسافری و همچنین شرکت‌های فعال حمل ونقل بیشترین آسیب را به خود دیده اند گفت: ثبت نام برای در یافت این تسهیلات از هفته گذشته شروع شده و رانندگانی که تاامروز ثبت نام نکرده اند تا پنجم مرداد ماه فرصت دارند.

او فعالیت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ راننده دارای کارت هوشمند را در بخش حمل ونقل مسافری در استان یاد آور شد و اظهار کرد: این تسهیلات شامل رانندگانی می‌شود که دارای کارت هوشمند فعال بوده، بیمه بهمن ماه خود را واریز کرده وهمچنین استراحت پزشکی در بهمن ماه نداشته اند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه از ۲ هزار و ۶۰۰ راننده فعال مسافری ۴۸۰ نفر از آن‌ها دارای بیمه روستایی هستند تصریح کرد: در فاز اول اولویت ثبت نام با رانندگانی است که دارای بیمه تامین اجتماعی هستند، اما رانندگان بیمه روستایی هم می‌توانند در حین ثبت نام گزینه فاقد بیمه را انتخاب کنند.

شیرین زاده داشتن مدرک شغلی راننده اعم از گواهینامه، کارت هوشمند معتبر، کارت ملی و شناسنامه را از الزامات ثبت نام در این طرح عنوان کرد و گفت: رانندگان می‌توانند با مراجعه به سایت کارا وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ثبت نام خود را انجام داده و در صورت تایید، بانک مورد نظر را نیز انتخاب کنند.

او بیان کرد: درخواست رانندگان فاقد مشکل به سایت بانک عامل ارجاع داده می‌شود و جهت دریافت تسهیلات به شعبات مورد نظر معرفی خواهند شد.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه رانندگان برای دریافت این تسهیلات نیاز به هیچ ضامنی نداشته و فقط ارائه چک راننده یا سفته کافی است ادامه داد:این وام با سود بانکی ۱۲ درصد، با اقساط ۲۴ ماهه وبا ۴ ماه دوره تنفس به رانندگان بخش مسافری ارائه می‌شود.

شیرین زاده همچنین از اعطای تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی به شرکت‌های حمل ونقل مسافری و مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بین راهی آسیب دیده از کرونا در استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: هریک از شرکت‌ها و یا مجتمع‌هایی که در این مدت کسب و کارشان مختل شده، اما کارگر فعال دارند و بیکار نشده اند می‌توانند با ثبت نام در سایت مذکور با همان شرایط اشاره شده نسبت به اخذ وام خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار