رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: برای اصلاح باغ‌های گردو طرح الگویی پیوند سرشاخه کاری امسال اجرا شد.

عباس سعیدی رییس سازمان جهاد کشاورزی شمال استان کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با اعلام اینکه به منظور اصلاح باغ‌های گردو طرح الگویی پیوند سرشاخه کاری را امسال در ۱۳ هزار ۶۰۰ هکتار باغ  استان کرمان اجرا کرده ایم، گفت: ارقام کاشته شده بذری دارای پتانسیل عملکرد بالا نبودند.

او افزود: این طرح را با هدف بهبود کمی وکیفی محصول تولیدی و افزایش راندمان و درآمد باغداران استان در شهرستان‌های بافت، سیرجان، کرمان، بردسیر وشهربابک از اواسط فروردین ماه  تا اواخر اردیبهشت ماه امسال اجرا شد.

سعیدی با اشاره به اینکه در اجرای این طرح پیوند از نهال‌های اصلاح شده و مرغوب به درختان نامرغوب صورت گرفته است، بیان کرد: در این روش میزان تولید محصول حداقل ۲ تا ۳ برابر از نظر عملکرد افزایش می‌یابد.

او اظهار کرد: طرح سرشاخه کاری گردو بهبود کیفیت و یکنواختی محصول تولیدی را نیز به همراه دارد.

سعیدی با اعلام اینکه استان کرمان باسطح زیر کشت ۱۷ هزار ۱۰۰ هکتار باغ‌های گردو شامل سه هزار ۵۰۰ هکتار غیر بارور و ۱۳ هزار ۶۰۰ هکتار درخت بارور رتبه اول از نظر سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید را در کشور پس از استان همدان دارد ،گفت: در استان کرمان سالانه حدود ۲۰ هزار تن گردوی خشک برداشت می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: اجرای طرح سرشاخه کاری گردو در شهرستان‌های کرمان، رابر و بردسیر با موفقیت انجام شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار