سخنگوی وزارت دفاع آلمان از ناپدید شدن بیش از ۱۰۰ سلاح و ده‌ها هزار مهمات ارتش و پلیس آلمان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، «روزنامه ولت» چاپ آلمان طی گزارشی در روز شنبه اعلام کرد که  بیش از ۱۰۰ سلاح و ده‌ها هزار مهمات  نیرو‌های مسلح و پلیس آلمان ناپدید شده است. دست‌کم حداقل ۶۰ هزار مهمات حداقل طی ۱۰ سال اخیر در انبار نیروی نظامی و پلیس آلمان ناپدید شده است.

علاوه بر آمار منتشر شده در خصوص سلاح‌های مفقودی، ۴۸ هزار انواع مهمات نیز طی سال‌های اخیر از یگان (KSK) ارتش آلمان مفقود شده است.

بنا بر گزارش‌ها، وزارت دفاع آلمان تحقیقاتی را در رابطه با مفقود شدن این حجم از سلاح و مهمات  آغاز کرده است. سخنگوی وزارت دفاع آلمان در این‌باره گفت: «علت اصلی مفقودی این حجم از مهمات هنوز مشخص نیست». نمایندگان مخالف پارلمان  آلمان از این مسئله استفاده کرده و انتقادات جدی‌ای را علیه حزب حاکم مطرح کردند.

توبیاس پفلوگر، یکی از اعضای چپ‌گرای افراطی در این‌باره گفت: «مسئله اینجاست که محافل راست‌گرا آماده هستند تا خود را مسلح کنند. احزاب چپ‌گرا دائما نسبت به این خطر هشدار داده بودند».

وی تاکید کرد که ارتش آلمان باید از حضور محافل افراط‌گرایانه پاک‌سازی شود. توبیاس لیندنر، یک عضو دیگر پارلمان آلمان هم وزارت دفاع این کشور را به «بی‌دقتی باورنکردنی» متهم کرد. وی تاکید کرد که ناپدیدشدن این تعداد اسلحه و مهمات بسیار خطرناک است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۸ تير ۱۳۹۹
کی دزدید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۹ تير ۱۳۹۹
دزدیده نشد احتمالا به صورت غیر رسمی به کشور های در حال جنگ منتقل شد
آخرین اخبار