استاندار زنجان در جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور رییس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از کاهش مراجعین سرپایی به مراکز درمانی استان زنجان خبر داد.

حقیقی استاندار زنجان به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، حقیقی استاندار زنجان در جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان زنجان را تشریح کرد.

حقیقی با اشاره به اجرای طرح بیماریابی از افراد مشکوک و نمونه گیری‌های سرپایی به صورت پایلوت دراستان زنجان، از آمادگی استان زنجان در راه مقابله با ویروس کرونا خبرداد.

استاندار زنجان با تاکید بر ادامه روند بیماریابی و در کنترل بودن این بیماری دراستان زنجان گفت: تعداد مراجعین سرپایی به مراکز درمانی استان هم اکنون از روزانه هراز و ۲۰۰ نفر به ۶۶۰ نفر و تعداد افراد منجر به نمونه گیری هم از ۹۰۰ نفر به ۴۰۰ نفر در روز رسیده است.

او از تشکیل هسته‌های همیار سلامت برای کنترل این بیماری خبرداد و گفت: با تشکیل این هسته‌ها در مناطق مختلف استان با حضور دهیاران و بخشداران تمام مراسم‌های شهر‌ها و روستا‌ها برای پرهیز از تجمع افراد درمراسم‌های عزا و عروسی توسط این هسته‌ها کنترل می‌شود.

استاندار زنجان از اجرای این طرح در ادارات استان هم خبرداد و افزود: هم اکنون هزار ۸۴۱ هسته سلامت بر سلامت عمومی دراستان نظارت می‌کنند.

به گفته حقیقی با اجرای تدابیر پیشگیرانه شیوع و تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان زنجان هم اینک به ثبات رسیده است.

او در پایان جلسه از تلاش همه فعالان عرصه سلامت در راه مقابله با ویروس کرونا دراستان قدردانی کرد.
 
 
انتهای پیام/ر
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.