مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از اجرای ۱۱۹ پروژه سرمایه گذاری گردشگری در استان کرمان طی سال های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، فریدون فعالی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز اجرای ۱۱۹ پروژه گردشگری استان کرمان در دولت‌های تدبیر و امید خبر داد و  گفت: در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی طرح‌های مذکور ۴۴ درصد است. 

او افزود: پارسال براى ٥٣ پروژه با حجم سرمایه گذارى ۲ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال، موافقت اصولی صادر شده است که از این تعداد ۲۰ پروژه آن با حجم سرمایه گذارى ۲۵۰ میلیارد ریال در حال احداث است.

فعالی تصریح کرد: ۱۴ پروژه هم در مرحله دریافت زمین و باقی مانده آن در مرحله دریافت مجوزهاى لازم (پروانه ساخت، استعلام و...) هستند.

او بیان کرد: همچنین در سه ماه ابتداىی امسال براى ۹ پروژه با حجم سرمایه گذارى ۶۳۰ میلیارد ریال، موافقت اصولی صادر شده است که از این تعداد، ٨ پروژه با حجم سرمایه گذارى ۲۸۰ میلیارد ریال در حال ساخت و یک پروژه دیگر نیز در مرحله دریافت زمین است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه پروژه‌های گردشگری به همت بخش خصوصی و با حمایت اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در حال ساخت هستند، افزود: این پروژه‌ها، شامل اقامتگاه بوم گردی، هتل، مهمانپذیر، مجتمع‌های تفریحی و پذیرایی و ... می‌شوند. 

او بیان کرد: امیدواریم با همکاری و همراهی تمامی فعالان اقتصادی استان و سرمایه گذاران بتوانیم در سال جهش تولید، مسیر سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را هموارتر سازیم.

فعالی با بیان اینکه امروز با سرمایه‌های اندک در صنعت گردشگری می‌توان به رونق اقتصادی زیادی دست یافت، تصریح کرد: چنانچه ظرفیت‌های گردشگری استان از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شوند و سرمایه‌گذاری لازم در تامین زیرساخت‌ها فراهم آید، آن گاه گردشگری به اقتصاد زود بازده مبدل خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مهم ترین مسائل پیش روی کشور، ایجاد شغل است، بیان کرد: کارآفرینی، اشتغال سریع و درآمد زیاد از ویژگی های صنعت گردشگری است که امیدواریم با رفع محدودیت‌هایی که بر اثر کرونا به وجود آمده و  گرفتن تصمیم‌هایی برای استفاده بیشتر از حضور گردشگران به اشتغال زایی بیشتر در این حوزه دست یابیم.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار