با بسته اخبار انتظامی امروز ۲۵ تیر ماه ۹۹ با سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته خبر‌های انتظامی امروز چهارشنبه ۲۵ تیر ماه ۹۹ می‌خوانیم:

اعتماد بی جا به تبلیغات پر زرق و برق فضای مجازی و سوء استفاده از افراد

رئیس پلیس فتا استان کرمان در خصوص تبلیغات در بستر فضای مجازی گفت: گاهی سودجویان با تبلیغات کاذب در فضای مجازی سعی در جلب اعتماد کاربران و در نهایت سوء‌استفاده از آن‌ها را دارند.

سرهنگ امین یادگارنژاد افزود: افراد سودجو با تبلیغات گسترده، دروغین و کاذب در خصوص تبلیغ بسته‌های رایگان اینترنتی یا شارژ‌های شگفت انگیز و ارزان تلفن همراه، تور‌های گردشگری، فروش اجناس عتیقه و آنتیک، لوازم منزل، خودرو، دارو، کالا‌های مجرمانه و ممنوعه و ... به دنبال فریب شهروندان و سوء‌استفاده از آن‌ها هستند.

او تصریح کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از اعتماد افراد اجناس خود را با قیمت‌های پایین‌تر از عرف بازار ارائه و با جلب اعتماد مشتریان اقدام به کلاهبرداری از آنان می‌کنند.

یادگارنژاد بیان داشت: شهروندان باید در زمان مواجه با تبلیغات فروش کالا در فضای مجازی ضمن توجه به اصالت کالا حتماً از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید خود را انجام دهند.

رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: در صورت خرید از سایت‌های تبلیغاتی و شبکه‌های اجتماعی قبل از رویت کالا از پرداخت هرگونه وجهی خودداری کنید چرا که کلاهبرداران سایبری پس از اخذ مبالغ، دیگر پاسخگوی تلفن و تعهد خود نخواهند بود.

او افزود: در صورتی که نیاز به پرداخت وجه از طریق درگاه‌های پرداخت بانکی احساس شد، حتماً به مولفه‌های یک درگاه پرداخت الکترونیکی معتبر توجه و سپس اقدام به پرداخت وجه کنید.

دستگیری بهره برداران غیر مجاز آنغوزه در زرند

مسئول پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی شهرستان زرند از دستگیری بهره برداران غیر مجاز آنغوزه در این شهرستان خبرداد.
سید محمد رضا امیری نسب افزود: در پی دریافت گزارشات مردمی در خصوص برداشت غیر مجاز آنغوزه در ارتفاعات حتکن، مامورین پاسگاه ویژه حفاظت منابع طبیعی به منطقه اعزام شدند.

او تصریح کرد: ضمن جلوگیری از ادامه کار، متخلفان را دستگیر و تحویل مقامات قضایی دادند.

امیری نسب بیان داشت: در این خصوص از متخلفان پانزده کیلوگرم شیره آنغوزه تلخ کشف و ادوات آنان نیز ضبط و تحویل مقامات قضایی شهرستان شده است.

کشف ۵۴ کیلوگرم مواد افیونی در شهربابک

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک از کشف ۵۴ کیلوگرم تریاک در عملیات پلیس این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن صیفوری گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهربابک در اقدام اطلاعاتی از انتقال محموله مواد مخدر با استفاده از یک دستگاه خودرو سواری از سمت شرق کشور به مقصد استان‌های مرکزی باخبر شدند.

او افزود: در این رابطه ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهربابک با همکاری سایر واحد‌های انتظامی با برپایی ایست و بازرسی موقت و انجام گشت زنی در محور مواصلاتی شهربابک به خاتم خودروی حامل مواد را مشاهده و با رعایت قوانین و مقررات نسبت به توقیف آن اقدام و در بازرسی از آن خودرو، ۵۴ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ صیفوری با اشاره به توقیف یک دستگاه خودروی سواری بیان داشت: یک نفر متهم در پی این اقدام دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک ضمن تاکید بر نقش مشارکت مردمی در توسعه و پایداری امنیت شهروندان از شهروندان خواست: برای مقابله با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر همکاری لازم را به پلیس داشته باشند.

سارق منزل با ۲۰ فقره سرقت در کرمان دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری یک سارق سابقه دار منزل با ۲۰ فقره سرقت در عملیات ماموران انتظامی کلانتری ۱۹ این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمدرضا فداء افزود: در پی وقوع چندین فقره سرقت از منازل مسکونی در شهر کرمان، موضوع دستگیری سارق و یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: بدین منظور، ماموران انتظامی کلانتری ۱۹ شهر کرمان با انجام یکسری کار اطلاعاتی و اقدامات پلیسی موفق شدند، سارق را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و برای بازجویی به کلانتری تحویل دهند.

سرهنگ فداء تصریح کرد: متهم با قرار گرفتن در برابر مدارک و مستندات پلیس در بازجویی‌های تخصصی ماموران به ۲۰ فقره سرقت منزل در شهر کرمان اعتراف کرد.

کشف کلاهبرداری در هنگام خرید تلفن همراه

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: در پی شکایت یکی از همشهریان مبنی بر کلاهبرداری تحت عنوان خرید گوشی همراه با استفاده از رسید جعلی آپ، مشخص شد فردی با توجه به آگهی فروش تلفن همراه در سایت‌های فروش اینترنتی به فروشنده مراجعه و هنگام پرداخت وجه از طریق آپ، پس از گذشت زمانی، فروشنده متوجه می‌شده وجهی به حساب وی واریز نشده است.
سرهنگ حسن پور با اشاره به کشف ۸ فقره کلاهبرداری به این طریق و دستگیری متهم از همشهریان خواست: توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و در هنگام خرید در فضای مجازی و پرداخت وجه از طریق گوشی‌های هوشمند تا زمانی که از واریز وجه به حساب خود مطمئن نشده اند اقدام به تحویل جنس خود به فروشنده نکنند.

کشف ۱۳ تن و ۲۲۰ کیلو مواد مخدر در کرمان

فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۳ تن و ۲۲۳ کیلو انواع موادمخدر در تیر ماه امسال خبر داد.

سردار عبدالرضا ناظری به دستاورد‌های پلیس در ماه جاری اشاره و اظهار کرد: ماموران انتظامی کرمان در راستای مقابله با موادمخدر و برخورد با سوداگران و قاچاقچیان و با انجام اقدامات شبانه روزی و اطلاعاتی در تیر ماه امسال، ۲۵۲ قاچاقچی عمده مواد مخدر را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه در کل استان ۴۲۸ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده اند، گفت: در مجموع این عملیات‌ها ۱۳ تن و ۲۲۳ کیلو انواع مواد مخدر کشف و ۱۹۳ دستگاه خودرو توقیف شد.

او با اشاره به دستگیری ۱۸۴ نفر قاچاقچی کالا، طی این مدت، افزود: بدین منظور، انواع مختلف کالای قاچاق در سطح استان کشف و پرونده تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.

سردار ناظری تصریح کرد: همچنین از ابتدای ماه جاری با اقدامات شاخص رزمندگان پلیس استان، ۹۵۳ نفر سارق، ۲۸ نفر قاتل، ۵ نفر آدم ربا و ۵۹ نفر عامل تیر اندازی دستگیر شده اند.

او با اشاره به کشف مقادیری سلاح و مهمات در مجموع این عملیات‌ها تصریح کرد: مأموران انتظامی استان با به کارگیری همه توان عملیاتی و انتظامی خود در زمینه ی تامین نظم و امنیت و برخورد با قاچاقچیان سوخت، از ابتدای ماه ۱۳۶ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف کردند.

اجرای طرح مبارزه با سرقت در شهربابک

فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک از کشف انواع سرقت‌ها در اجرای طرح یک هفته‌ای مبارزه با سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محسن صیفوری فرمانده انتظامی شهرستان شهربابک گفت: به منظور افزایش احساس امنیت اجتماعی و رضایتمندی شهروندان، طرح مبارزه با سرقت با تشکیل قرارگاهی در مجموعه انتظامی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: در این رابطه طی اجرای طرح، تیمی مجرب از ماموران پلیس آگاهی با همکاری سایر واحد‌های اجتماعی انتظامی شهرستان به منظور دستگیری سارقان با انجام اقدامات اطلاعاتی و بازدید از ۲۷ مرکز خرید ضایعات و همچنین استعمال بیش از ۱۴۰ وسیله نقلیه توقیفی در پارک‌ها ۱۰ فقره انواع سرقت را کشف کردند.

سرهنگ صیفوری اظهار داشت: در اجرای این طرح یک دستگاه خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت دارای سابقه سرقت، دو فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی، سه فقره سرقت معابر کشف و ۵ نفر سارق دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

او با اشاره به نقش مشارکت مردم در توسعه امنیت پایدار از شهروندان خواست: با احترام به قوانین و رعایت مقررات در راستای کاهش جرایم به ویژه سرقت با پلیس همکاری و هرگونه مورد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس۱۱۰ گزارش دهند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار