معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از راه اندازی دادگاه بخش اسفندقه، اسماعیلیه و دادگاه کیفری یک در کهنوج خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، قوه قضاییه مهدی بخشی، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان با بیان اینکه با پیگیری‌های رییس کل دادگستری استان کرمان و به منظور تحقق مصوبات، رییس قوه قضاییه به استان کرمان، تشکیلات قضایی در جنوب استان کرمان توسعه یافتند، گفت: ریاست قوه قضاییه طی نامه‌ای با تشکیل و راه اندازی دادگاه بخش اسفندقه، اسماعیلیه و دادگاه کیفری یک در کهنوج موافقت کرد. 

او افزود: با توجه به حجم بالای مراجعات به حوزه قضایی شهرستان جیرفت و به منظور کاهش اطاله دادرسی، تکریم ارباب رجوع و همچنین کاستن از حجم بالای ورودی پرونده به دادگستری شهرستان جیرفت، برنامه‌های مختلفی از جمله توسعه واحد‌های قضایی در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفته است.

بخشی بیان کرد: راه اندازی دادگاه در بخش اسماعیلیه و بخش اسفندقه و همچنین ایجاد شعبه دادگاه کیفری یک در شهرستان کهنوج به منظور رسیدگی به جرائم در صلاحیت این دادگاه، از رفت و آمد‌های بعضا چندصد کیلومتری شهروندان در جنوب استان برای تظلم خواهی در مجتمع‌های قضایی جلوگیری می‌کند.

او در خصوص راه اندازی دادگاه بخش اسماعیلیه گفت: پس از موافقت تشکیلات، با همکاری معاونت منابع انسانی دادگستری کرمان، کادر قضایی و اداری این واحد قضایی تامین شده است و همچنین از محل اعتبارات مصوبات سفر رییس قوه قضاییه به استان کرمان کار احداث ساختمان این دادگاه آغاز شده است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار