رئیس دادگاه عمومی شهرستان فهرج گفت:مراجعات به دستگاه قضایی شهرستان فهرج به دلیل نداشتن آگاهی و سواد حقوقی پایین مردم، فقر و بیکاری و اعتیاد جوانان افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رحمان مزیدی شرف آبادی، رئیس دادگاه عمومی شهرستان فهرج مهمترین معضل حوزه قضایی تحت مدیریت خود را تراکم پرونده‌ها و رابطه حضوری بیش از حد ارباب رجوع عنوان کرد و گفت: مراجعات به دستگاه قضایی شهرستان فهرج به دلیل نداشتن آگاهی و سواد حقوقی پایین مردم، افزایش بعضی از جرایم به دلیل (فقرفرهنگی)، فقر و بیکاری در بین مردم و اعتیاد جوانان افزایش یافته است.

او افزود: با توجه به اینکه شهرستان فهرج درجنوب شرقی استان قرار گرفته و همجواری با استان سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته از امنیت خوبی برخوردار نبوده که در یکی دو سال اخیر برنامه‌هایی نظیر آگاه سازی مردم نسبت به قانون و انواع برخورد قاطع و قانونی با مجرمین سابقه دار و مرتکبین جرایم خشن انجام شده است.

رئیس دادگاه عمومی فهرج به برگزاری جلسات و سخنرانی در بین مردم و در مراسم ملی و مذهبی به همت این دادگاه و شورا‌های حل اختلاف در سطح شهرستان برای آگاه سازی مردم و پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و گفت: زوجینی که برای طلاق به این دادگاه مراجعه کرده اند برای سازش به دفتر امام جمعه شهرستان ارجاع شده‌اند.

مزیدی شرف آبادی، کمبود نیروی انسانی (قضایی و اداری)، کمبود ملزومات اداری (میز، صندلی، سیستم، پرینتر و...) نبود امکانات رفاهی در سطح مجموعه برای کارمندان و نبود امکانات رفاهی برای رفاه حال ارباب رجوع (وسایل سرمایشی ،سایبان و...) را از مشکلات گریبانگیر مجموعه تحت مدیریت خود نام برد.

اوتصریح کرد: نگاه ویژه و همه جانبه به این حوزه قضایی با توجه به اینکه این حوزه در یکی از محروم‌ترین شهرستان‌ها در حال خدمت رسانی به ارباب رجوع‌ها است را خواستاریم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار