معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان کرمان از ساماندهی ازدواج و آزاد سازی زندانیان با تشکیل شورا‌های خیریه در اوقاف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام حدادی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: با تشکیل شورا‌های خیریه در اوقاف استان، رسیدگی به امر ازدواج و آزاد سازی زندانیان ساماندهی می شوند.

او افزود: پیرو بخشنامه سازمان اوقاف و امور خیریه، مبنی بر راه اندازی شورا‌های خیریه در استان‌هایی که ظرفیت‌های کافی دارند، موضوع راه اندازی این شورا‌ها در دستور کار اوقاف استان کرمان قرار گرفته است.

حجت الاسلام حدادی با بیان اینکه باید در مرکز استان، شورای خیریه تشکیل شود تا سایر شورا‌های خیریه مستقر در اوقاف شهرستان‌ها را مدیریت کنند، تصریح کرد: هدف اصلی از تشکیل این شورا‌های خیریه، تسهیل در امور خیریه از جمله ازدواج و آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد است.

او بیان داشت: اعضای شورای استانی مشخص شده و احکام آن‌ها نیز تحویل داده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: اعضای شورای استانی باید ساز و کار‌هایی را مشخص کنند و اختیاراتی را به افرادی که از بدنه مردم هستند و جزو اعضای شورا‌های خیریه شهرستانی هستند، بدهند تا به راحتی بتوان موضوع امور خیریه را پیگیری کرد.

او با بیان اینکه اعضای شورا‌های شهرستانی هم مشخص شده و احکام آن‌ها تحویل داده شده است، افزود: منابع مالی این شورا‌ها از محل موقوفات مرتبط با امور خیریه، عواید طرح افق و متولیان و خیران در نظر گرفته شده است که موضوع جذب خیران باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

انتهای پیام / م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار