کدام دانش آموزان امسال، لباس فرم جدید بخرند؟

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: در سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان پایه‌های ورودی اول، چهارم ابتدایی و هفتم، دهم متوسطه، تغییر فرم لباس داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، صدیقه مرادی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به شرایط خاص اقتصادی خانواده‌ها و آسیب دیدن بسیاری از خانواده‌ها به لحاظ اقتصادی، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ فقط برای پایه‌های ورودی اول، چهارم ابتدایی و هفتم، دهم متوسطه، تغییر فرم لباس را داریم و سایر دانش آموزان می‌توانند از لباس پارسال که تا پایان بهمن ۹۸ هم بیشتر از آن ها استفاده نکرده اند، بهره ببرند و هیچ اجباری برای تغییر لباس وجود ندارد.

او افزود: با توجه به ارسال بخشنامه از طرف وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی به عنوان ناظر این امر، مشخص شده تا بر عملکرد تولیدی‌ها نظارت داشته باشد و توجه به فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی ایرانی – اسلامی و  همچنین حمایت از تولید داخل هم در تهیه لباس‌ها در نظر گرفته شود.

مرادی ضمن قدردانی از تولیدی‌های لباس فرم مدارس، بیان داشت: هدف ما این است که دانش آموز در این لباس احساس آرامش کند و خانواده‌ها به راحتی بتوانند آن را تهیه کنند.

او با اشاره به اینکه استفاده از لباس فرم به این دلیل است که فاصله‌ی طبقاتی برداشته شود و دانش آموزان دچار لطمه‌ روحی نشوند، گفت: آموزش و پرورش جنبه تربیتی و پرورشی تهیه لباس را در نظر دارد و دنبال منافع اقتصادی نیست و جنبه بهداشتی پارچه‌ها و لباس‌ها هم به علت شیوع بیماری کرونا باید رعایت شود؛ زیرا سلامتی دانش آموز برای ما از هر چیز مهم‌تر است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: خرید و فروش پارچه، وظیفه‌ آموزش و پرورش نیست؛ ولی در خصوص کیفیت پارچه حتما نظر خواهد داد.

او ضمن تاکید بر تحویل به موقع لباس‌های فرم دانش آموزان، بیان داشت: تهیه فرم لباس برای بعضی خانواده‌ها سخت شده؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا رعایت کامل انصاف، مهربانی و همدلی را در ارتباط با خانواده‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار