معاون درمان وزارت بهداشت در بابل گفت: کرونا این بار جوانان را بیشتر مبتلا کرده و این نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در بابل گفت: تعداد بیماران کرونایی در استان مازندران در آمل، ساری، بهشهر و بابل در هفته‌ای که گذشت روند رو به افزایش داشته است.
 
او با بیان اینکه سرعت افزایش تعداد بیماران بستری و مبتلا شدن تعداد بیماران جوان و میانسال نگران کننده است، افزود: این افزایش نشانه ساده انگاری مردم نسبت به این بیماری بوده است.

بیشتر بخوانید:

دکتر جان‌بابایی ادامه داد: مراسم‌های عروسی، تولد، عزا و مهمانی‌های خانوادگی باعث شده بیماری کرونا سریع منتقل شود و مردم مسائل بهداشتی را باید بیشتر رعایت کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: همکاران ما نزدیک ۵ ماه با این بیماری درگیر هستند و زندگی بسیار سختی را می‌گذرانند.

او با بیان اینکه هرچه تعداد این بیماری بیشتر شود خطر بستری شدن و مرگ و میر بالا می‌رود، گفت: در آمار‌های استانی برخلاف گذشته که بیشتر مبتلایان افراد سالمند بودند، اکنون بیماران در سن جوانی و میانسال با این بیماری درگیر شدند.

دکتر جان‌بابایی افزود: سالمندان در اوایل این بیماری خیلی مراعات می‌کردند، ولی الان خیلی توجه کم شده و خانواده‌ها توجهات کمتری نسبت به این سنین دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر اطفال بسیاری با این بیماری درگیر شده و نشانه کم توجهی و رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی خانواد‌ها می‌باشد.

او ادامه داد: در مرکز کودکان امیرکلا دانشگاه علوم پزشکی بابل، تعدادی اطفال بستری و تعدادی نیز در منازل خود تحت مراقبت هستند.

انتهای پیام/ ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.