سرپرست معاونت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان گفت: تفکری که حجاب را موجب سلب حق آزادی می‌داند، تفکری بیهوده است؛ چرا که عفاف و حجاب هیچ منافاتی با آزادی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهدی قویدل، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به مناسبت هفته عفاف و حجاب پیرامون نقش این مهم در سلامت جامعه با بیان اینکه غریزه جنسی سرکش و به قول بزرگان این غریزه به منزله آتشی است که هرچه به آن خوراک بیشتر می‌دهند، شعله ور‌تر می‌شود، گفت: بر این اساس اسلام به کنترل این قدرت سرکش توجه ویژه ای داشته و روایات بسیاری در خصوص رعایت حریم عفاف و حجاب برای مردان و زنان و خطر نگاه نامحرم بیان کرده است که همگی با اتخاذ تدابیر لازم و یک تکلیف بر کنترل این غریزه خطرناک تاکید می کنند.

او افزود: برخی فقه ها و علما در خصوص انکار مقوله عفاف و حجاب که موضوعی مهم شرعی است، فتاوای سختی داده اند، چه بسا رعایت نکردن تقید‌های اسلامی و آزادی‌ها و معاشرت‌های بی قید و بند، هیجانات و التهابات جنسی و سوق دادن جامعه به سمت فساد اخلاقی را افزایش می‌دهد.

قویدل بیان داشت: عفاف و حجاب، جز مسائل مهم و به نوعی یکی از ضروریات دین مبین اسلام است.

قویدل با تاکید بر اینکه خودداری از نگاه‌های آلوده به نامحرم، آرامش روحی و روانی در جامعه و خانواده را به دنبال دارد، گفت: روح بشر کاملا تحریک پذیر است و نمی‌توان آن را به حد خاصی محدود کرده و برای آن مرزی قائل شد؛ بنابراین در جوامعی که شاهد هوس رانی، شهوت رانی و بی بند و باری هستیم، آزادی‌های جنسی بروز می‌کند و اختلافات و گسست‌های خانوادگی نیز بیشتر می‌شود.

 او اظهار کرد: تفکری که حجاب را موجب سلب حق آزادی می‌داند، تفکری بیهوده و مردود است؛ چرا که این موضوع تکلیفی از سوی مردان به زنان نیست که به آن‌ها تحمیل شده باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان افزود: با توجه به حجم وسیع تهاجمات فرهنگی دشمنان و شبکه‌های گسترده‌ای که در زمینه ترویج فرهنگ غربگرایی و ولنگاری اجتماعی فعالیت می‌کنند، باید مقوله فرهنگ عفاف و حجاب و فرهنگ سازی دینی و اسلامی به معنای واقعی کلمه محقق شود.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار