مهدی اصفهانی گفت: سیستان و بلوچستان پاره تن زخم خورده کشور عزیزمان ایران است و امروز دولت و مقام عالی وزارت صمت اولویت و نگاهشان به این استان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهدی اصفهانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت  در آیین معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان اظهار داشت:  استان سیستان و بلوچستان دارای ظرفیت های بسیار و گنجی مهم در کشور است.

او ادامه داد: بیکاری حدود ۳۰ درصدی در سیستان و بلوچستان با توجه به این میزان ظرفیت، امری نامطلوب است که نیاز به تلاش مضاعف همگان دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: وحدت، پشتکار و خودباوری در سیستان و بلوچستان بسیار مهم است و تا زمانی که به خودباوری در این استان نرسیم نمی توان به تعالی رسید.

او  تصریح کرد: نور نشاط و امید در دل مردم و مسئولان سیستان و بلوچستان روشن شده و این امر خدمت مضاعف همگان را می طلبد.

اصفهانی اظهار داشت: ساخت داخل، ایجاد اشتغال، تولید مولد، تنظیم بازار، جلوگیری از واردات کالای غیر ضروری و صادرات از جمله موضوعات مهمی است که توسط وزارت صمت دنبال می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در ادامه این آیین با بیان اینکه ۲/۵ درصد سهم تجارت کشور مربوط به این استان است گفت: ۳۷ درصد اشتغال این منطقه مربوط به حوزه صنعت و ۱۴ درصد سهم ارزش افزوده سیستان و بلوچستان است.

ماندانا زنگنه بیان کرد: نظام، دولت و وزارت صمت نگاه ویژه ای به سیستان و بلوچستان دارد و اقدامات مناسبی در حوزه های مختلف چون بندر، ریل گذاری، گاز، مطالعات معدن و غیره انجام شده و در حال انجام است.

او  گفت: باید با نگاه و شناخت درست از مزیت های سیستان و بلوچستان به سمت تعالی این منطقه گام برداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: توسعه منابع انسانی در این استان با توجه به ظرفیت خوب این بخش بسیار مهم و قابل توجه است.

او  تصریح کرد: توجه به بخش خصوصی و فعال کردن این بخش در سیستان و بلوچستان امری بسیار مهم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این مراسم داود شهرکی را به عنوان رییس جدید سازمان صمت سیستان و بلوچستان معرفی و از زحمات محمودرضا رحمتیان سرپرست سابق این سازمان قدردانی کرد.

داود شهرکی ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی و معاونت امور معادن سازمان صمت سیستان و بلوچستان را در کارنامه خود دارد.

دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان و نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان از دیگر برنامه های سفر یک روزه اصفهانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به زاهدان بود.

وی زاهدان را به قصد بیرجند ترک کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار