رئیس اداره بهزیستی جوانرود گفت : در حوزه توانبخشی این شهرستان دارای یک هزار و ۹۰۰ پرونده معلول شدید، خیلی شدید، متوسط و خفیف است که ماهیانه مستمری و کمک معیشت از مبلغ ۱۶۰ هزار تا ۵۴۰ هزار تومان را دریافت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جمال مرادی رئیس اداره بهزیستی جوانرود از ۲۱ تا ۲۷ تیرماه به عنوان گرامیداشت هفته بهزیستی و چهلمین سالگرد تاسیس سازمان بهزیستی یاد کرد که در گام دوم انقلاب با شعار شفافیت، تحول خدمت و ارتقای سلامت اجتماعی در خانواده نامگذاری شده است.

او به بیان برخی از خدمات این اداره در حوزه‌های مختلف پرداخت و از وجود ۳۰ پرونده ضایعه نخاعی که هزینه پرستاری و حق نگهداری معلولین را دریافت می‌کنند، خبر داد و گفت : حدود ۱۰۰ نفر دانش آموز و ۳۰ نفر دانشجوی معلول که هزینه تحصیلی رایگان دریافت می‌کنند وجود دارد همچنین معلولین این حوزه از وسایل کمک توانبخشی از قبیل ویلچر، ایزی لایف، عصا، واکر، سمعک، باتری سمعک، تشک‌های مواج و دیگر وسایل توانبخشی بهره‌مند شده اند.

رییس بهزیستی جوانرود با بیان اینکه مددجویان کمک هزینه درمان و هزینه ازدواج را به صورت فصلی دریافت می‌کنند، ادامه داد: مراکز و مجتمع‌های روستایی زلان، شروینه و موسسه خیریه حضرت حمزه سید الشهدا برای سهولت انجام کار مددجویان زیرنظر این حوزه است.

او افزود: در مرکز آموزشی معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال خدمات فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی و روانشناسی انجام می‌شود.

مرادی ادامه داد: در حوزه امور اجتماعی این شهرستان دارای ۵۳۰ پرونده مستمری بگیر و ۴۰۰ پرونده کمک معیشت است که ۱۳۰ نفر دانش آموز و دانشجو هزینه رایگان تحصیلی، کمک هزینه درمان، وام اشتغال زایی، کمک هزینه ودیعه مسکن دریافت می‌کنند.

مرادی از وجود ۱۸ مهدکودک شهری و هفت روستا مهد خبر داد و گفت: خدمات تخصصی روانشناسی و مددکاری اورژانس اجتماعی از قبیل مداخلات تخصصی در همسر آزاری، کودک آزاری، معلول آزاری، دختران و پسران آسیب دیده، کمک به حذف آسیب‌های اجتماعی در این حوزه انجام می‌شود که تخصصی بودن، «به موقع بودن» و «در دسترس بودن» از ویژگی‌های اورژانس اجتماعی است.

این مسوول گفت: این حوزه نیز برای سهولت انجام کار مددجویان دارای کلینک‌های مددکاری فردای بهتر، باور، موسسه خیریه حضرت حمزه سیدالشهدا و مجتمع‌های روستایی زلان و شروینه است.

مرادی ادامه داد: در حوزه پیشگیری مرکز کمپ ترک اعتیاد، سه مرکز مشاوره ازدواج و طلاق وجود دارد و خدمات طرح‌های غربالگری بینایی سنجی کوکان زیر ۶ سال و پایگاه‌های سلامت اجتماعی و شنوایی سنجی نوزدان متولد شده و سایر موارد در این حوزه ارایه می‌شود.

او گفت: وام اشتغالزایی سالیانه برای ۱۵۰ نفر توسط مشارکت‌های مردمی از طریق خیرین جهت کمک به خانواده‌های مددجویان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.