معاون امور پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت:سال گذشته ۶۲ هزار و ۲۹۴ کودک ۳ تا ۶ ساله در استان کرمانشاه غربالگری بینایی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ معاون امور پیشگیری بهزیستی استان کرمانشاه گفت:سال گذشته ۶۲ هزار و ۲۹۴ کودک ۳ تا ۶ ساله در استان کرمانشاه غربالگری بینایی شدند.

فرحناز محمدی گفت: هرساله برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در ماه‌های آبان و آذر برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل احتمال شیوع کرونا در پاییز این برنامه چندماه زودتر از تاریخ ۱۵ تیرماه تا ۱۵ مهرماه در استان کرمانشاه برگزار می‌شود و پروتکل هایبهداشتی  اجرا می‌شود.

او اولویت برگزاری  این برنامه درشهرستان‌های که دارای وضعیت سفید شیوع کرونا هستند اعلام کرد و افزود: امسال برای به حداقل رساندن تماس غربال گر‌ها تمامی مراجعین با استفاده از دستگاه‌های غربالگری بدون استفاده از‌ای چارت انجام می‌شود.

محمدی بیان کرد: در غربالگری صورت گرفته سال گذشته ۸۷۰ کودک دارای عیوب انکساری و استرابیسم تشخیص داده شدند که پس از تجویز عینک از سوی سطح دوم ارجاع ازطرف بهزیستی کمک هزینه خرید عینک برای خانواده‌های  نیازمند در نظر گرفته شد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.