معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : براساس مدل‌بندی‌های مختلف در کشور و استان پیش‌بینی می‌شود تقریبا در اواخر شهریورماه تعداد موارد بیماری کرونا ویروس به حداقل برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرید نجفی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص روند فعلی بیماری کرونا ویروس در کرمانشاه و پیش‌بینی برای آینده، گفت : بیماری کرونا ویروس حالا حالا‌ها با ما است.

او گفت : براساس مدل‌بندی‌های مختلف در کشور و استان پیش‌بینی می‌شود به احتمال زیاد اگر رفتار‌های مردم در راستای استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی جدی گرفته شود تقریبا در اواخر شهریورماه تعداد موارد بیماری به حداقل برسد و در مهر و آبان‌ماه همزمان با آنفلوآنزا با یک پیک جدیدی در کشور و کرمانشاه همراه شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: براساس مدل‌بندی‌ها احتمال می‌رود در موج‌های بعدی که امکان دارد در مهر و بهمن همراه با آنفلوانزا بیاید، استفاده از ماسک موارد بیماری را تا نصف کاهش دهد.

نجفی افزود: در مورد واکسن این بیماری فعلا چشم‌انداز روشنی در سطح دنیا نمی‌بینیم، تیم‌های زیادی هم از کشور ایران هم از کشور‌های دیگر روی این قضیه کار می‌کنند، ولی خیلی از این تیم‌ها در مراحل حیوانی و یا انسانی است و نزدیک‌ترین فاصله تا رسیدن به نتایج قطعی درمان آن یک سال برآورد می‌شود، لذا همه مردم باید به نوعی خود را برای این شرایط آماده کنند.

این استاد اپیدمیولوژی ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور و مردم اجازه تعطیلی فعالیت‌ها را به مدت ۶ تا هفت هفته به ما نمی‌دهد، بنابراین راه جایگزین برای کنترل بیماری کرونا استفاده از سه کلید طلایی ماسک، شستن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است.

نجفی ادامه داد: در فضایی اگر هر دو نفر ماسک بزنند و فاصله‌گذاری اجتماعی آن‌ها رعایت شود تا ۹۵ درصد بسته به نوع ماسک مانع از انتقال بیماری می‌شوند، ولی اگر یکی ماسک زده دیگری نزند این درصد پایین می‌آید.

او با تاکید بر استفاده از ماسک برای همگان، گفت: قبول کنید که هر کسی در کنار شما است احتمال دارد که مبتلا به کرونا باشد، اعتقاد نداشتن به کرونا و عدم استفاده از ماسک تنها به قیمت جان یک نفر تمام نمی‌شود، چون که خطر ابتلا برای کسی که ماسک زده را نیز تقویت می‌کند.

نجفی افزود: با شرایطی که الان بیماری در کشور، استان و دنیا دارد نزدن ماسک برابر با تهدید جدی برای زندگی انسان است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.