معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برگزارکنندگان مراسم عزا و عروسی در این شرایط کرونایی، مسئول بیماری و مرگ مهمانان خود هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برگزارکنندگان مراسم عزا و عروسی در این شرایط کرونایی، مسئول بیماری و مرگ مهمانان خود هستند و بهداشت به عنوان‌مدعی‌العموم از این افراد شکایت کرده و در این زمینه کوتاهی نمی‌کند.

او با اشاره به وضعیت استان به لحاظ شیوع بیماری ویروس کرونا، گفت : اوضاع کرونا در کرمانشاه خوب نیست و مردم باید همواره در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه خاصی داشته باشند.

او ادامه داد: این روز‌ها مردم قدری در رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک حساس شده و اثر همین رفتار مردم را در سیر کاهش بستری‌های بیمارستان می‌توان دید.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال حاضر با توجه به اینکه هنوز برای ویروس درمان قطعی اعلام نشده به عنوان تنها راه پیشگیری به کووید ۱۹ است.

او حضور در اجتماعات را عامل اصلی انتشار و شیوع بیماری کرونا دانست و از اقدامات شدید قانونی توسط دستگاه قضا در استان، علیه برگزار کنندگان مراسم عزا و عروسی خبر داد.

شکیبا با تاکید بر این موضوع که در این شرایط کرونایی فعلا مراسم عزا و عروسی برگزار نکنید افزود: برگزار کنندگان مراسم مسئول جان مردم هستند و دانشگاه به عنوان مدعی‌العموم پیگیر موضوع خواهد بود.

او ادامه داد: هر کسی به عنوان صاحب مجلس عزا و عروسی اقدام به دعوت بکند مسئولیت مدعوین را بر عهده دارد، اگر کسی مبتلا شود و یا فوت کند متولی و مسئول جانی و خسارت مالی که به این خانواده و یا بازماندگان وارد می‌شود، صاحب آن مجلس است.

شکیبا از شهروندان خواست تجمعات و مراسمات عزا و عروسی را از طریق شماره تماس ۲۵۲۵ گزارش دهند و افزود: مراسمات را اطلاع دهید از طرف دادستانی حکم قضایی داریم بهداشت هم به عنوان مدعی العموم این حق را دارد که شکایت داشته باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.