استاندار فارس گفت: بالغ بر دو هزار و ٣۶٠ میلیارد تومان تسهیلات در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی فارس در دوران کرونا اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در شورای اشتغال فارس بیان کرد: با توجه به اینکه بیشتر بنگاه‌های اقتصادی در استان فارس جز بنگاه‌های اقتصادی کوچک بوده، از این رو از اسفند ماه پارسال این بنگاه‌ها دچار مشکلات اقتصادی مختلفی شده‌اند.

او، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تا این تسهیلات را به واحدهای زیر مجموعه خود معرفی و اختصاص دهند و گلخانه‌هایی که در این مدت دچار مشکلات زیادی شده‌اند  می‌توانند با بهره بردای از تسهیلات این مشکلات را کاهش دهند.

رحیمی، معتقد است واحدهای صنفی، بنگاه‌های اقتصادی و باشگاه‌های ورزشی نباید در پرداخت تسهیلات مورد غفلت واقع شود.

استاندار فارس، افزود: بخش‌های آموزشی، مهدکودک‌ها، فعالان گردشگری و مجموعه‌های بهزیستی و آموزش و پرورش نیز جز رسته‌های است که می‌تواند جز بخش‌های پرداختی تسهیلات کرونا در فارس باشد.

او، در خصوص عملکرد بانک‌های استان اضافه کرد: سیستم بانکداری عملکرد خوبی داشته و افتتاح طرح‌های بزرگ صنعتی در استان فارس نشان از عملکرد و ارائه تسهیلات مناسب  از سوی بانک‌ها در فارس است.

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس اظهار کرد: نسبت مصارف به منابع باید نسبت به گذشته بهتر شود اما نباید از این موضوع غافل شد که سیستم بانکی کشور مورد غفلت واقع شده و اختصاص شعار امسال به حوزه اقتصاد نشان از وجود مشکل در اقتصاد ایران است و از این رو باید به دنبال برطرف کردن مشکلات اقتصادی در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور باشیم.

استاندار فارس معتقد است نباید بدهکاران بزرگ بانکی مورد بی توجهی قرار بگیرند بلکه معاونت اقتصادی استانداری فارس مکلف است با برگزاری جلسه با بدهکاران بزرگ بانکی نسبت به بازگردانی مطالبات دریافتی از بانک‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار