نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان فارس گفت: ۳۶۱میلیارد تومان از معوقات سهم دولت در فارس بزودی پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید حق‌نگهدار نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس اعلام کرد: بیش از ۳۶۱ میلیارد تومان از مطالبات معوقه سهم دولت در صندوق ذخیره فرهنگیان استان محقق شده است که به زودی به حساب فرهنگیان منظور خواهد شد.

او با اشاره به اینکه بیش از ۶۴ درصد از موجودی صندوق حاصل از سود فعالیت‌های اقتصادی و مابقی مربوط به سهم همکاران فرهنگی و سهم دولت است، عنوان کرد: امروز صندوق ذخیره فرهنگیان در شرایط و جایگاه بسیار خوبی قرار دارد، این شرایط به گونه‌ای است که اگر همکار فرهنگی از ابتدای استخدام با حقوقی معادل یک میلیون تومان با پرداخت حق عضویت ۵درصد به عضویت صندوق در آمده باشد، در پایان ۳۰ سال خدمت با محاسبه ۵ درصد سهم دولت و سهم الشرکه عضو و سود حاصل از سرمایه گذاری‌های صندوق، قریب به بیش از یک میلیارد و صد میلیون تومان دریافتی داشته است.

 حق‌نگهدار ادامه داد: طبق این تبصره قانونی، همه فرهنگیان می‌توانند ماهیانه تا سقف ۵ درصد از حقوق و مزایای خود را به حساب صندوق ذخیره فرهنگیان واریز کنند و دولت نیز مکلف است معادل همان مبلغ را از منابع بودجه‌ای در بودجه سالانه تصویب و به حساب اعضا وارد کند.

او گفت: این صندوق در سال‌های اخیر، با سرمایه‌گذاری‌هایی که در بخش پتروشیمی داشته و همچنین با خرید بیش از ۵۱درصد سهام انرژی سپهر و سود حاصل از این سرمایه‌گذاری‌ها، در ۳ سال اخیر رشد سود دو برابری داشته باشد.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس همچنین بیان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ۷ مجتمع پتروشیمی در مرحله شروع به کار یا در دست اجرا هستند، پیش‌بینی می‌شود در پایان برنامه سال ۱۴۰۲ سود حاصل از این مجتمع‌های پتروشیمی به قریب ۵هزار میلیارد تومان برسد.

او با اشاره به اینکه در سال منتهی به شهریور ۱۳۹۶ سود حاصل از سرمایه گذاری‌های صندوق قریب به ۲۸۰ میلیارد تومان بوده است، ابراز داشت: با اقدامات انجام شده این سود در سال منتهی به شهریور ۱۳۹۷ بالغ بر ۶۲۰ میلیارد تومان و در سال مالی منتهی به شهریور ۱۳۹۸ بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد تومان بوده است و پیش بینی می‌شود سود منتهی به شهریور ۹۹ نیز برابر ۲۱۰۰ میلیارد تومان باشد.

حق نگهدار گفت: با توجه به اقدامات انجام گرفته و شفافیت ایجاد شده، بسیاری از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان وارد بورس شده‌اند که می‌توان آینده درخشانی را برای صندوق پیش‌بینی کرد.

او در تشریح خدمات ارائه شده به فرهنگیان عضو این صندوق نیز گفت: از جمله این خدمات می‌توان به فروش لوازم خانگی و خودرو در قالب لیزینگ با وام کم‌بهره، ارائه تسهیلات سفر و گردشگری با وام‌هایی با کارمزد پایین و نیز ارائه انواع بیمه‌نامه‌ها به‌صورت اقساط توسط بیمه معلم اشاره کرد.

نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان فارس همچنین درخصوص فعالیت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در حوزه ساخت‌وساز و مسکن نیز گفت: در این زمینه فعالیت‌هایی دراستان شروع شده؛ از جمله پروژه‌ای با ۴۵۳ واحد آپارتمانی یک تا سه خوابه که امیدواریم به زودی در اختیار اعضای صندوق قرار گیرد.

طرح ایجاد یک صندوق با هدف کمک به امر معیشت فرهنگیان، به‌خصوص در دوران بازنشستگی در حوزه آموزش و پرورش، در سال ۱۳۷۳ پیشنهاد شد که پس از تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی به استناد تبصره ۶۳ قانون برنامه توسعه دوم کشور، این صندوق در خرداد ماه ۱۳۷۴ تاسیس و فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار