سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: تولید باید از سوداگری در مسکن جدا شود، زیرا مسکن یکی از نیاز‌های معیشتی مردم است.

تولید باید از سوداگری در مسکن جدا شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح طرح  اخذ مالیات از خانه های خالی در جلسه امروز پارلمان گفت: ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم در کمیسیون با هدف تاثیرگذاری بیشتر در اجرا اصلاح شد. براین اساس ضرایب مربوط به اخذ مالیات از خانه‌های خالی تغییر کرد تا بازدارندگی بیشتر و خانه‌های خالی به بازار عرضه شود.

نماینده مردم اصفهان افزود: شیوه جمع آوری اطلاعات نیز تغییر کرد، بنابراین افراد باید خود اظهاری کنند، برای این امر نیز ضمانت اجرا قرار دادیم لذا اگر کسی آدرس اعلام نکند آدرس اعلام شده برای ارائه خدمات ملاک قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ما در شرایط فعلی کشور سالانه یک میلیون واحد آپارتمان جدید نیاز داریم، بنابراین با این طرح باید دو و نیم میلیون واحد آپارتمان ساخته شده خالی به بازار عرضه شود.

طغیانی با اشاره به مشوق‌هایی که در این طرح برای تولیدکنندگان مسکن در نظر گرفته شده، گفت: اخذ مالیات با فاصله زمانی مشخصی از تولیدکنندگان گرفته می‌شود، البته مشوق‌هایی هم در طرح ساماندهی مسکن آورده شده که هنوز در کمیسیون عمران در حال بررسی است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: تولید باید از سوداگری در مسکن جدا شود، زیرا مسکن یکی از نیاز‌های معیشتی مردم است و بدون خود اظهاری این سامانه تکمیل نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار