نمایندگان موافق اصلاح آئین نامه داخلی مجلس بر تغییر تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی تاکید کردند.

موافقان اصلاح تعداد اعضای کمیسیئنهای تخصصی مجلس چه گفتند؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد مرادی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، ۲۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با کلیات طرح اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: در دوره‌های قبل مجلس نیز برای عضویت نمایندگان در کمیسیون‌ها مشکلاتی وجود داشت که در این دوره نیز در مورد برخی از کمیسیون‌ها شاهد مشکلاتی هستیم.

نماینده مردم بندرعباس افزود: اصلاح آئین نامه برای تغییر اعضای کمیسیون‌های تخصصی ضروری است، بنابراین برای تسریع در پرداختن به موضوعات اصلی و مشکلات مردم باید تصمیم دقیقی گرفته شود، علاوه بر این بهتر است اصلاحی در ارتباط با نمایندگان ایثارگر هم در آئین نامه لحاظ کنیم.

محمدتقی نقدعلی از دیگر موافقان کلیات این طرح گفت: پرداختن به مسائل اصلی مردم باید در اولویت مجلس قرار گیرد، مشکلات معیشتی، کارد را به استخوان رسانده بنابراین کمیسیون‌های تخصصی هرچند با تعداد کمتر باید تشکیل شوند تا بتوانند کار کارشناسی خود را انجام دهند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون‌هایی که با اکثریت تعداد تشکیل شده اند نیز در جلسات خود با حضور همه اعضا به موضوعات نمی‌پردازند، کما اینکه اکثر تصمیمات در کمیته‌های خرد ذیل کمیسیون بررسی می‌شود، بنابراین اصلاح تعداد اعضای کمیسیون باید به سرعت انجام شود.

محمد علی پور از دیگر نمایندگان موافق کلیات طرح اصلاح تبصره یک ماده ۳۸ آئین نامه داخلی مجلس، گفت: اعضای کمیسیون‌ها براساس سابقه تحصیلی، اجرایی، نمایندگی و عضویت در کمیسیون مربوط امتیازبندی و مشخص شدند، اما همچنان برخی از نمایندگان بلاتکلیف و کمیسیون هایی، چون کمیسیون قضایی حقوقی به حدنصاب نرسیده است.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: پیش از شکل‌گیری کمیسیون‌ها می‌توانستیم کنکوری برای تعیین رشته‌های تخصصی برگزار کنیم، اما در حال حاضر که تعدادی از نمایندگان بلاتکلیف هستند باید به اصلاح آئین نامه داخلی بپردازیم، زیرا این بلاتکلیفی شایسته مجلس انقلابی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار