مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای گیلان از تنظیم سند مهارت در استان خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر آموزش‌های مهارتی کسب کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،سید محمد حسینی ، مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای گیلان در نشست شورای مهارت گیلان گفت: سند مهارت گیلان تنظیم شد و بیش از ۵۰ هزار نفر در بخش دولتی و خصوصی آموزش‌های مهارتی کسب کردند .

او با اشاره به اینکه آموزش‌ها در فنی و حرفه‌ای به دو بخش شاغلان و کارجویان انجام می‌شود، افزود: این آموزش‌ها در گروه‌های مختلف آسیب دیدگان اجتماعی نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و فنی و حرفه‌ای گیلان با بیان اینکه آموزش‌ها در مراکز فنی و حرفه‌ای بر اساس استاندارد‌ها بین المللی، ترویج فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب و کار انجام می‌شود، گفت: ۲۰ مرکز دولتی با ۱۵۰ کارگاه و ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در قالب هزار و ۱۵ کارگاه و اشتغال ۲ هزار نفر در حال حاضر در استان گیلان فعال هستند.

حسینی در ادامه با اشاره به ارائه آموزش‌ها در بخش دولتی، گفت: حدود ۲۶ هزار نفر در این بخش تحت آموزش قرار گرفته اند و به بیش از ۲۸ هزار نفر نیز در بخش خصوصی آموزش داده شده است.

او  ارائه آموزش مهارتی در بخش‌های مختلف اعم از گردشگری، کشاورزی، صنایع دریایی، شیلات و خدمات بازرگانی و پوشاک عنوان و تصریح کرد: در سال گذشته با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در چهار حوزه از جمله توسعه آموزش‌های مشارکتی با انعقاد ۸۰ تفاهم نامه و ۱۰۱ قرار داد آموزشی تلاش شد آموزش‌ها بر اساس سند آمایش توسعه سرزمینی ارتقا داده و در بخش گردشگری فعالیت بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان به همکاری با صنوف مختلف برای سنجش حرفه‌ای نیروی کار و راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی و طرح افزایش درآمدی روستاییان نیز اشاره کرد و گفت: در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی نیز توسعه آموزش‌های مشارکتی با تاکید بر آموزش‌های منجر به اشتغال را در دستور کار قرار دادیم.

حسینی  با اشاره به حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در استان گیلان، تصریح کرد: امروز و فردا نخستین مرکز آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب و کار در رشت، نخستین مرکز آموزشگاه آزاد الکترونیکی گیلان، نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای سوارکاری شمال غرب کشور مجوز، نخستین مرکز آموزش مهارتی صنایع دریایی و افتتاح طرح آموزشی کارگاه صنایع غذایی، کافه، رستوران مهارت افتتاح خواهد شد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.