نایب رئیس اتاق اصناف کشور گفت: اصناف بدون تحمیل کوچک‌ترین هزینه به دولت ۹ میلیون شغل در کشور ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،جلال‌الدین محمد شکریه، نایب رئیس اتاق اصناف کشور گفت: اصناف بدون تحمیل کوچک‌ترین هزینه به دولت ۹ میلیون شغل در کشور ایجاد کرد و نهادینه کردن فرهنگ مصرف کالا‌های تولید داخل میان خانواده‌ها و تولید کالا‌های باکیفیت از سوی بنگاه‌های اقتصادی کشور از جمله عناصر اساسی در تحقق شعار جهش تولید است.

او افزود : برای اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید به دنبال الزاماتی نظیر تشکیل میز صادراتی، برندسازی و امثال این‌ها باشیم.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور با تأکید بر اینکه نظام مویرگی اصناف در تمام شهر‌ها و حتی روستا‌ها توانسته خدمات لازم را در اختیار مردم قرار دهد ، گفت: در حال حاضر سرمایه اصناف در  کشور ۶ هزار تریلیون تومان برآورد می‌شود در حالی‌که دولت برای ایجاد چنین نظام و تشکیلاتی منسجم هزینه‌ای را متحمل نمی‌شود.

شکریه ارائه آموزش‌های لازم مهارتی به نیرو‌های کار را از جمله خدمات ارزنده اصناف به کشور دانست و افزود: دولت برای انجام چنین اقداماتی و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز باید در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کند و برای ایجاد تنها یک شغل معادل ۲ تا ۴ میلیارد تومان بپردازد.

او  با اشاره به اینکه  قانون کار، تأمین اجتماعی، قوانین مالیاتی و نظامات بانکی  باید در خدمت تولید و صنعت باشد ،گفت: نمی‌توان با مقرراتی که برای ۸۰ سال قبل است سیاست‌هایی مانند اقتصاد مقاومتی را در کشور اجرا کرد از طرفی دستورالعمل‌های هیجانی در این بخش هم کارساز نیست.

رئیس اتاق اصناف مرکز گیلان واگذاری برند در پوشاک، طلا و جواهر، مبلمان، کیف و کفش و امثال این‌ها را یکی از راه‌های تقویت بخش اصناف و توسعه اقتصادی دانست و افزود: برای زمینه‌سازی و فراهم آوردن مقدمات عملیاتی شدن راهبرد اقتصاد مقاومتی اصلاح شبکه تولید و توزیع ضروری به نظر می‌رسد.

شکریه نقش‌آفرینی ویژه خانواده بزرگ اصناف به ویژه در زمانی که کشور با تحریم‌های اقتصادی و همه‌جانبه دشمن درگیر است را بسیار تعیین‌کننده و مهم ارزیابی و تصریح کرد:  واحد‌های صنفی و به طور کلی اصناف به عنوان بنگاه‌های اقتصادی کوچک قادر هستند نقش حائز اهمیتی در زمینه اجرای جهش تولید ایفا کنند.

 

انتهای پیام/م.ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.