تماس با اشیاء آلوده و استنشاق هوا و قطرات تنفسی ناقلان ویروس کرونا دو مسیر اصلی برای انتقال این ویروس هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تماس و قطرات تنفسی و ناقلان ویروس کرونا دو مسیر اصلی برای انتقال این ویروس به شمار می‌روند.

او افزود: قطرات تنفسی زمانی ایجاد می‌شود که فرد آلوده صحبت، سرفه یا عطسه کند و شخصی که در تماس نزدیک با فرد آلوده باشد در معرض قطرات تنفسی عفونی بالقوه خواهد بود.

رحمانی اضافه کرد: همچنین این قطرات ممکن است بر روی سطوحی که ویروس بر روی آن زنده می‌ماند، فرود آیند. بنابراین، اشیا و سطوح تماس با فرد آلوده یا قطرات آلوده می‌توانند مسیر انتقال ویروس باشند.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه، تست مولکولی برخی افراد پس از یک تا سه روز از مواجهه با این ویروس و قبل از بروز علائم، می‌تواند مثبت باشد افزود: این امکان وجود دارد که افراد آلوده به کرونا بتوانند ویروس را حتی قبل از بروز علائم منتقل کنند.

رحمانی اضافه کرد: انتقال ویروس از فردی که علامتی ندارد نیز از طریق قطرات تنفسی یا از طریق لمس اشیاء یا سطح آلوده به ویروس صورت خواهد گرفت.

او ادامه داد: در حال حاضر تنها راه مقابله با کرونا ویروس رعایت دقیق و جدی پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار