رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با همراهی مردم، وضعیت قرمز کرونایی در چهارمحال و بختیاری اعلام نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: متأسفانه در ۲۵ استان کشور وضعیت قرمز اعلام شده، اما به لطف خدا و با همراهی مردم تنها استانی هستیم که تاکنون وضعیت قرمز در آن اعلام نشده است و وضعیت حال حاضر استان نسبت به سابق رضایت بخش نیست.

او افزود: پس از اوج بیماری کرونا ویروس که در ماه‌های اسفند و فروردین شاهد آن بودیم، در اردیبهشت تا دهه اول خردادماه اوضاع چهارمحال و بختیاری خوب، پایدار و رو به بهبود بود، بعد از آن در همه کشور و همچنین این استان روند افزایشی بیماری را شاهد بودیم.


بیشتر بخوانید


شیرانی با بیان اینکه اگر استان‌هایی مثل چهارمحال و بختیاری که وضعیت سفید داشتند دستورالعمل‌های بهداشتی را به درستی رعایت نکنند ممکن است به سمت افزایش شیوع بیماری پیش بروند اضافه کرد: هم اکنون چرخش ویروس نسبت به نقاط دیگر کشور در این استان کم است، اما اگر همه مردم حتی اقلیتی که ماسک نمی‌زنند این موضوع مهم را رعایت کند، می‌توانیم با کمترین خسارات از این بحران کرونا عبور کنیم.

او ادامه داد: در صورتی که رطوبت به ماسک‌های سه لایه یکبار مصرف برسد خاصیتشان را از دست می‌دهند و خبر استفاده دوباره از ماسک‌های دور ریخته شده یک خبر کذب است.

شیرانی با اشاره به اینکه هم اکنون وضعیت استان تقریبا با ثبات است گفت:، اما باید بدانیم و مراقب باشیم که مرز‌های استان باز است و تعداد مسافران افزایش یافته است، اگر بخواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم کرونا که یک ویروس سرکش است به سمت ایجاد وضعیت خطرناک پیش می‌رود.

او با اشاره به تلاش کشور‌های مختلف از جمله ایران برای ساخت واکسن کرونا اضافه کرد: برای ساخت واکسن ابتدا باید عملیات بخصوصی انجام شود، سپس مرحله آزمایش حیوانی آن انجام شود و برای استفاده بر روی انسان‌ها باید سه فاز عملیاتی انجام گردد.

شیرانی اظهار داشت: بسیاری از کشور‌ها وارد فاز‌های انسانی واکسن کرونا شده‌اند و این بدان معناست که ممکن است در تا چند ماه آینده واکسن کرونا ویروس کشف شود.

او در پایان گفت: با توجه به طی مراحل ضروری جهت تولید واکسن و اینکه این واکسن باید در میزان انبوه ساخته شود بعید است واکسن قبل از یک سال آینده تولید شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار