نود و هشتمین جلسه علنی شورای پنجم مشهد، در حالی به پایان رسید که اسناد طرح تفصیلی حوزه جنوب غرب و بسته تشویقی احیا و مرمت آثار تاریخی و واجد ارزش در محلات شهر از جمله مهمترین مصوبات آن بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،در طرح تفصیلی پیشنهادی حوزه جنوب غرب مشهد، جمع درآمد‌های ناشی از تراکم و کاربری مبلغ ۱۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و مجموع هزینه‌های مربوط به تجهیزات شهری، فضا‌های فرهنگی ورزشی، فضای سبز، حمل و نقل، احداث معابر، کمربند جنوبی و نظایر آن ۳۷ هزار و ۴۸۰ میلیون تومان برآورد شده است.

از این رو تراز هزینه و درآمد طرح به منفی ۱۰۴ درصد رسید.

تاکید بر مطالعات احداث تونل اتصال بلوار نماز به بلوار شهید برونسی، اجرای ضوابط کنترلی در استقرار فعالیت‌های تجاری و خدماتی حاشیه بلوار وکیل آباد و بازنگری و تجدید نظر در مطالعات اراضی مسکونی جنوب گسل ارتفاعات جنوبی مشهد از الزامات مصوب شورا در این طرح است.

در این طرح پیشنهادی با اشاره به مطالعات انجام شده ترافیکی و شهرسازی جهت احداث بزرگراه ۷۵ متری جنوب شهر مشهد، اجرای پروژه موضعی کوهپارک، تبدیل اراضی موجود حاشیه شمالی بزرگراه به فضای سبز حفاظتی و اخذ نظر مشاور طرح جامع در خصوص الزام احداث این پروژه و تصویب در کمیسیون ماده ۵ و شورای عالی شهرسازی و معماری ایران تاکید شده است.

از دیگر نکات مورد اشاره در طرح تفصیلی جنوب غرب، ضرورت پیوستگی مسیر‌های پیاده و دوچرخه محور، ایجاد ضوابط تشویقی استقرار کاربری‌های فرهنگی در واحد‌های مسکونی، تبدیل کاربری اماکن فرهنگی و آموزشگاهی به کاربری‌های فرهنگی و ورزشی و تبدیل پروژه پارک چهل بازه به طرح موضعی و موضوعی اولویت دار می‌باشد.

شورای اسلامی شهر مشهد در مصوبه دیگری و به منظور احیا، مرمت و جلوگیری از روند تخریب بافت، محور و ابنیه‌های تاریخی و واجد ارزش، به تشکیل کمیته بازآفرینی بافت‌ها و ابنیه تاریخی رای داده و برای ارائه تسهیلات و تشویقات برای حفظ این بنا‌ها اختیارات لازم را به کمیته واگذار کرد.

اعطای تسهیلات پرداخت مابه‌التفاوت سود بانکی، تخفیف در عوارض بهره برداری موقت و سایر عوارض مربوط به شهرداری، تهاتر تراکم در سایر نقاط شهر، تامین هزینه‌های تبلیغات و معرفی بافت از جمله مشوق‌های پیش‌بینی شده در این طرح قلمداد می‌شود.

دیگر مصوبه امروز شورای شهر مشهد تاسیس دبیرخانه دائمی سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان بود که به شهرداری مشهد اجازه داده شد در صورت اخذ موافقت رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به واگذاری ابنیه متعلق به خود با حفظ مالکیت به سازمان مزبور اقدام نمایند.

همچنین در جلسه امروز مصوبه پاداش ویژه درآمدی کارکنان شهرداری و مصوبات تمدیدی آن لغو شد.

بیشتر بخوانید:
آخرین مصوبه امروز شورا نیز مربوط به تثبیت و تغییر نام‌های تکراری برخی معابر سطح شهر بود که از جمله خیابان صاحب الزمان حدفاصل خیابان دانشگاه تا میدان تختی مشهد تثبیت و سایر معابر فرعی که به نام صاحب الزمان بودند به القابی از جمله انتظار یا بقیه الله تغییر پیدا کردند.

به همین منظور، زیرنویس ابن سینا از معابر فرعی خیابان میلاد، زیرنویس ارشاد از خیابان وکیل آباد ۸ و زیرنویس ابوذر از خیابان‌های طبرسی ۶۵ و مهرآباد ۳ حذف و به نام‌های دیگر تغییر یافت.

بلوار ارشاد واقع در حدفاصل بلوار هفت تیر تا بلوار پیروزی نیز به نام بلوار کتاب تغییر نام پیدا کرد.

انتهای پیام //م. ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۱ ۲۵ تير ۱۳۹۹
شهرداری و شورای شهر مشهد نماد شهر فروشی هستند